jodaneida Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Noen som har kjøpt denne? er den å anbefale? pluss og minus? Skal begynne på bachelor-utdanningen min så tenkte jeg skulle investere i en mac da jeg er gått lei av vanlig pc. Setter pris på svar. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Tjah, er straks ferdig og har brukt en MBP 15" igjennom hele studiet, det eneste som kan være "vanskelig" er at vi har hatt Linux spesifikke fag, slik at jeg har måtte kjøre opp ett VM med Linux for å utføre oppgaver. (Så lenge maskinen har minimum 4gb med ram, så ser jeg ikke at det skulle være noe problem) Lenke til kommentar
jodaneida Skrevet 16. august 2014 Forfatter Del Skrevet 16. august 2014 Tjah, er straks ferdig og har brukt en MBP 15" igjennom hele studiet, det eneste som kan være "vanskelig" er at vi har hatt Linux spesifikke fag, slik at jeg har måtte kjøre opp ett VM med Linux for å utføre oppgaver. (Så lenge maskinen har minimum 4gb med ram, så ser jeg ikke at det skulle være noe problem) Hva er Linux? skal selv starte på sosialt arbeid, bachelor. Vet ikke hvor mye arbeid det blir der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523 Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Jeg bruker en Macbook Air 13,3" selv, er IT-student. Fungerer aldeles utmerket. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Noen som har kjøpt denne? er den å anbefale? pluss og minus? Skal begynne på bachelor-utdanningen min så tenkte jeg skulle investere i en mac da jeg er gått lei av vanlig pc. Setter pris på svar. Pluss: Batteritid Godt tastatur og pekelate Vekt og byggekvalitet Minus: Blank skjerm som er noen år gammel modell, man får bedre skjermer hos konkurrenter i samme prisklasse. Litt viftestøy under max belastning. Totalt sett en meget god studiemaskin. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Tjah, er straks ferdig og har brukt en MBP 15" igjennom hele studiet, det eneste som kan være "vanskelig" er at vi har hatt Linux spesifikke fag, slik at jeg har måtte kjøre opp ett VM med Linux for å utføre oppgaver. (Så lenge maskinen har minimum 4gb med ram, så ser jeg ikke at det skulle være noe problem) Hva er Linux? skal selv starte på sosialt arbeid, bachelor. Vet ikke hvor mye arbeid det blir der. Da regner jeg med du ikke trenger å tenke på det. Stort sett det man trenger er batteritid og en god teksteditor. Så det burde gå veldig bra med en MacBook. :-) Lenke til kommentar
jodaneida Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 Okei, tenker jeg bestiller den da.. Lenke til kommentar
hean Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 (endret) Okei, tenker jeg bestiller den da.. Er det ikke på høsten Apple kommer med nye modeller? Endret 17. august 2014 av Nasciboy Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 De har allerede kommet med en 2014 oppdatering av macbook air, eneste som er nytt er 100MHz raskere CPU og litt raskere SSD. Tviler på at det kommer store oppdateringer før intel Broadwell CPU'ene kommer i fornuftig volum (tipper første halvdel 2015). Da håper ihvertfall jeg på at de oppdaterer skjermen til en god IPS skjerm på macbook air. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 De har allerede kommet med en 2014 oppdatering av macbook air, eneste som er nytt er 100MHz raskere CPU og litt raskere SSD. Tviler på at det kommer store oppdateringer før intel Broadwell CPU'ene kommer i fornuftig volum (tipper første halvdel 2015). Da håper ihvertfall jeg på at de oppdaterer skjermen til en god IPS skjerm på macbook air. Ryktebørsen skal ha det til at Apple lanserer en helt ny Macbook Air 12" Retinaskjerm nå i høst. Men det er som sagt rykter, og noen lanseringsdato er da ukjent. Okei, tenker jeg bestiller den da.. Er det ikke på høsten Apple kommer med nye modeller? Ryktebørsen skal ha det til at Apple lanserer en helt ny Macbook Air 12" Retinaskjerm nå i høst. Men det er som sagt rykter, og noen lanseringsdato er da ukjent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå