Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Jensen 29150-router viser ikke PPTP

Anbefalte innlegg

Godtfolk!

Sitter med en Jensen 29150-router som jeg kjøpte i dag. Trengte den for å sette opp en VPN-tilkobling.

På pakken står det klart at routeren støtter en såkalt PPTP VPN Pass Through løsning, men når jeg forsøker å sette den opp, så er ikke PPTP en del av WAN-modusene.

Jeg har prøvd å "oppgradere" firmware, men jeg får bare feilmeldinger og det hjelper heller ikke å tilbakestille.

Kan bruke routeren med ledning (da funker den som om jeg kobler PC'en direkte i veggen), men får ikke satt opp en trådløs versjon uten PPTP-moduset.

Har noen peiling på hvorfor dette skjer? Er den gjemt ett annet sted, eller har de bare fjernet muligheten for å gjøre det? ... skjønner ingenting :S

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen noen erfaring med routere som plutselig mister funksjoner de skal ha? :p

Det som er problemet mitt er at jeg ikke får koblet med til studentnettet uten å sette opp en VPN Passthough med PPTP, og siden den funksjonen er borte, får ikke jeg gjørt det.

Vet noen om det er mulig å nedgradere routeren til tidligere versjon? Og i så fall hvordan?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Fant du noen gang en løsning på problemet? Har kjøpt samme router (katta i sekken)

Hei!

Ja og nei... Kjøpte ny, jeg :p

Det var bare rot med den førsteså jeg gikk til butikken og skaffet meg en Netgear R6100 og sitter på den as-we-speak.

P.S: så nå at dette svaret er litt i seneste laget, men jeg poster det likevel, for sikkehets skyld! Håper det løste seg for deg også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...