merterje Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Jeg har kjøpt ny PC, det oppstod en del problem og Lefdal sa jeg måtte komme nedover med maskinen. Det er sikkert ikke noen teknisk feil med maskinen, men har noen vansker. For det første er alt på engelsk, alle menyer og så videre, må vel gå an å endre det til norsk ? Det er installert McAFee brannmur på maskina, det vil jeg ikke ha da det senere må betales. Jeg har fått et hint om å bare laste ned Windows Brannmur, den er jo ok og gratis. Det er sikkert også brannmuren som er der nå som gjør at jeg må oppdatere på IE hver gang jeg starter maskina, hvis ikke kommer jeg ikke inn på webside jeg ønsker. Hvis noen har hint om dette eller andre hint om denne maskinen, så vil det være fint om det skriver. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Engelsk os: Du har sikkert valgt feil språk første gang du slo på maskinen. For å fikse dette må du kjøre gjenoppretting av maskinen, på enkelte merker er dette heller ikke mulig da man blir låst til det språket man velger første gang. Mulig et verksted kan legge inn ny programvare med rett språk. McAfee: Avinstaller det via kontrollpanelet. Start på ny og kjør windows update, så vil du få windows sin brannmur/sikkerhetsprogramvare. Lenke til kommentar
merterje Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 takk, jeg mener jeg krysset for norge og norsk alle plasser når jeg startet opp maskina første gangen, men skal høre med lefdal, men kanskje jeg kan gjøre det selv ? skal kjøre windows update og se hva som skjer, visste ikke at da installeres windows brannmur, men skal sjekke nærmere, kanskje ligger W. brannmur også på maskina vedsidenav McAfee, det er ofte sånn at det er flere av samme type program når en kjøper maskin, men har fått et hint om hvordan laste ned windows brannmur, ellers lastet jeg ned den gamle klassiske startmeny på min nye maskin, men likevel funket det ikke, den nye startmeny til windows 8 er dessverre itakt ennå, selv om jeg starte opp maskina på nytt med oppdatering, vet ikke om noen har svar på dette ?? en ting til, det går ikke an å starte firefox som jeg har som nettleser, sidene kommer ikke opp, jeg må innom Internett explorer og foreta en opplasting eller lignende, da funker det i firefox også, men det står der at det kan være proxy, cookeys eller brannmuren som gjør,at sidene ikke kommer opp, kanskje det kan være brannmuren McAfee som ikke tillater det ?? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Jeg hadde prøvd å kjøre en fabrikk reset. Ta musen til høyre på skjermen slik at sidemenyen kommer opp, velg instillinger, endre pc instillinger, oppdater og gjenopprett, gjenoppretting, velg fjern alt og installer windows på nytt. Velg så valget for å fjerne alt på hardisken for å få helt frisk installasjon. Dette er slik på norsk win 8.1, regner med du klarer finne frem på engelsk versjon også. Lenke til kommentar
merterje Skrevet 18. august 2014 Forfatter Del Skrevet 18. august 2014 igunn så er dette oppslaget på høyresiden som kommer opp når jeg beveger pile/søker av og til, litt snodig, grunn til det er at jeg ikke klarer å få opp denne informasjonen om jeg prøver, mens det dukker opp ved en eller annen måte jeg bruker pil og mus på, det er sikkkert en tenknik jeg ikke vevt om ennå, men ikke så gale da jeg finner det samme på Start nederst til venstre, jeg har fikset mye nå, har ordnet med e-mailen så den funker normalt, dessuten har jeg restartet maskinen etter at jeg har avinstallert McAfee, og da kommer siden opp i firefox etter oppstart, så det funker, jeg bruker firefox, men det er noe pussig med internett explorer, da jeg fikk beskjed om å laste den ned, men det er en rar IE som kom opp, der er ikke som en vanlig IE, så jeg tror jeg laster ned IE på nettet, heller ikke er det kommet noe program eller ikon på IE, skal sjekke om W update og W defender funker normal, W brannmur er okay, og jeg har AVG free som antivirusprogram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå