Gå til innhold

Hva gjør jeg nå? VGS


Führer

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg ble kun tilbudt en skoleplass til høsten (ønskenr 91, et fag som overhodet ikke interesserer meg). Jeg har en aktiv søknad ved et privat videregående skole som er under behandling, men mtp. at det er lørdag nå og skolestart er neste uke så ser det ikke ut som jeg kommer til å få svar i tide. Jeg takket nei til det tilbudet jeg fikk fordi jeg ærlig talt ikke hadde klart å fullføre det.

 

Men hva gjør jeg nå, er det fortsatt mulig å kontakte skoler ang. skoleplasser eller kan jeg ta hele VG1 som privatist?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I din situasjon ville jeg først og fremst ikke takket nei til skoleplassen, fordi du da kunne gått på den skolen mens du ventet på skoleplass ved en annen skole. Men gjort er gjort.

 

Det du må gjøre på mandag, er å kontakte alle skoler du kan tenke deg å gå på, og fortelle din situasjon, og at du virkelig ønsker skoleplass hos dem. Etter første skoledag vil elever som ikke møter opp miste plassen, så du har da en mulighet til å få plass. For sikkerhetsskyld ville jeg også sendt mail angående dette til de aktuelle skolene.

 

I morgen så anbefaler jeg deg(hvis mulig) og kontakte inntakskontoret/fylkesmannen ved din kommune og legge frem din situasjon. Som oftes er inntakskontoret meget behelpelig, og kanskje klarer de å fikse skoleplass til og med før skolestart. Men det forutsetter at du står på.

 

Ja, du kan ta vg1 som privatist, men det krever utrolig mye selvdisiplin at jeg nesten ikke tror det er lønnsomt. Men de fleste private skolene vil også få ledige skoleplasser etterhvert, så første skoledag kontakter du også disse skolene.

 

Håper det var til hjelp. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den private videregående skolen jeg gikk på, hadde løpende opptak til og med første skoleuke. Du bør ringe og spørre om de har ledig skoleplass til deg - som oftest har de det, spesielt etter første skoledag.

 

Etter de ordinære opptakene, brukte skolen min "første mann til mølla prinsippet".

 

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...