Norde Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Hei, jeg er på utkikk etter en ny pc. Pris nivået jeg ligger på er helst under 6000, men kan gå opp til 7000.Bruksområder er i hovedsak skole, altså den trenger å være portabel og rask. Jeg spiller litt spill, slik som assassins creed, skyrim og far cry 3.Jeg har ikke tv, så jeg bruker pcen til å se serier og filmer (netflix/HBO osv.)Foretrekker Windows.Har en acer aspire 5750G nå, og jeg synes at den blir for fort varm, viften lager for mye lyd og den er litt for tung å bære rundt på. (2,6kg, høyde 3,3cm)Jeg har sett følgende alternativ og lurte på om dere har noen anbefalinger/råd om hvilke som kan være passende.Acer Aspire V5-573G 15,6" Pris ut søndag 5990 (6990)ASUS K551LN 15.6 " Pris CDON nå 5990 (6490)ASUS Zenbook UX32LA Pris 6990Lenovo IdeaPad U430p Pris 5882 Lenovo Flex 2 14" Pris 3790 Kom gjerne med andre alternativ. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 (endret) Støymessig er den maskinen du har blant de bedre i testen hos notebookcheck.net (les gjerne tester her selv!) så hvis du vil ha en maskin med dedikert grafikk (for spilling) så blir det vanskelig å finne mer stillegående maskiner, noe varme må man også forvente. De to første du nevner er de eneste som har dedikert grafikk, de andre er det svært begrenset hvilke spill som er spillbare på. Forskjeller mellom Acer V5-573G og Asus K551LN: Acer V5: Tynn og lett God batteritid Brukbar spillytelse (langt bedre enn alle andre alternativer her). På den negative siden har den bare HD skjerm og blir noe varm midt på tastaturet under hard bruk. Asus K551LN: FullHD skjerm Støyer relativt lite og blir ikke veldig varm i forhold til aceren. Strekker du prisen litt har du også denne 13": http://www.dustinhome.no/product/5010796945/asus-zenbook-ux32ln-ci5-1-7-6gb-500-gt840m-fhd-13-3-w8/ Har den selv og er kjempefornøyd med ytelse i forhold til størrelse. Støy er helt akseptabel, men den blir litt varm helt oppe ved F tastene ved lang tids spilling, dog ikke nok til at det har vært noe problem. Endret 16. august 2014 av OC-Freak Lenke til kommentar
Norde Skrevet 16. august 2014 Forfatter Del Skrevet 16. august 2014 Det står nok mellom ASUS ZENBOOK UX32LN som du nevnte og acer v5. Ettersom begge er tynne og lette, og kan spilles på. Må nok bestemme meg om jeg skal prøve meg på 13" eller ikke. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Bare for å ha sagt det, spillytelsen på Acer V5 573G er nesten dobbelt av på UX32LN, men om du ønsker en tynn og lett 13" maskin så har den den det beste skjermkortet du får i en så liten og tynn maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå