Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenkte å kjøpe meg ny maskin. Hovedsakelig gaming+div server. (PLEX).

Stusser på hvilket hovedkort jeg burde velge.

• ASRock Z97 Extreme4
  • ASUS Z97-A
  • MSI Z97 GAMING 5

Eventuelt andre? Overklokking, er ikke aktuelt i begynnelsen, men kanskje etter hvert.

Prosessor blir i7-4790k, hvis dette er av interesse :) - Tenkte også Corsair H80i på denne.

Endret av eqip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag så kan du nesten bare ta det billigste som passer deg, med tanke på USB kontakter, Sata kontakter, PCI-x spor osv :)

Spesielt siden du ikke har tenkt å overklokke noe, og viss så trur ikke jeg at du er den som blodklokker siden du ikke har gjort dette før.

Lenke til kommentar

I dag så kan du nesten bare ta det billigste som passer deg, med tanke på USB kontakter, Sata kontakter, PCI-x spor osv :)

Spesielt siden du ikke har tenkt å overklokke noe, og viss så trur ikke jeg at du er den som blodklokker siden du ikke har gjort dette før.

Godt poeng, føler jeg får mer for pengene fra ASRock.

Lenke til kommentar

Hvis OC ikke står på toppen av lista så kan du alltids kjøpe et rimeligere kort.

Litt enklere OC kan du uansett gjøre på disse chipsettene også. ASRock har vl hatt dette en stund allerede tror jeg. Ulempen med "kjipere" chipset er vel gjerne ingen støtte for RAID, max 1600mhz på minne osv... Hvis man skal ha en singel SSD og litt enkel OC så kan man halvere prisen på HK, og heller putte det i GPU :)

http://www.guru3d.com/news-story/asus-adds-overclocking-for-h97h87b85-and-h81-series-motherboards.html

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...