fsk008 Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Error øyeblikket kun plass til en nettverks kabel på modereres vårt, ettersom at det trengs plass til 3 stk lurer ejg på hvordan det er mulig ? Setter pris på hjelp! Må man evnt kjøpe en ruter? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Et moden gir vanligvis bare en IP-adresse, så da må du har en ruter for å koble til flere enheter. Lenke til kommentar
fsk008 Skrevet 16. august 2014 Forfatter Del Skrevet 16. august 2014 Et moden gir vanligvis bare en IP-adresse, så da må du har en ruter for å koble til flere enheter. Ja tror det er en ruter vi har, men der er det isåfall bare plass til 1 kabel. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Et modem gir vanligvis bare en IP-adresse, så da må du har en ruter for å koble til flere enheter. Ja tror det er en ruter vi har, men der er det isåfall bare plass til 1 kabel. Med bare tilkobling for en kabel, så er det sansynligvis ikke en ruter. Alle vanlige rutere har også innebygd switch med 4 LAN-porter. Fortell heller hva slags modem-/ruter-boks du har og/eller hvilken ISP. Da er det mye enklere å svare på det opprinnelige spørsmålet. Lenke til kommentar
fsk008 Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 Den er fra altiboks, jeg har egentlig ikke god peiling på slikt, men det er to inputer for internett kabler, den ene brukes til og connecte modemet og en annen boks, mens den andre brukes på en datamaskin. det er også flere gule inputer som ser ut som internett kabel inputer, men de funker ikke. Er helt inkompetent her Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 På hjemmesentralene til Altibox er det vel bare en tilkobling for PC/internett. Da trenger du en switch for å koble til flere kablede enheter. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Nå er jeg ikke sikker, men router er vel strengt tatt modem, svitsj og aksesspunkt, bare i samme boks. Siden du har Altiboks er de andre gule kontaktene til TV. Du kan enten kjøpe ruter og koble den i den ene kontakten du bruker jå, så kan du koble flere i ruteren OG ha trådløst nett, eller kjøpe kun en billig unmanaged svitsj som "deler" opp signaler (mer komplisert enn det men for hverdagsmannsen som deg er det nok det eneste som betyr noe) Vet du nøyaktig hvilket modem du har? Den andre vbosen din er forresten mediekonverter ) Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 (endret) Den er fra altiboks, jeg har egentlig ikke god peiling på slikt, men det er to inputer for internett kabler, den ene brukes til og connecte modemet og en annen boks, mens den andre brukes på en datamaskin. det er også flere gule inputer som ser ut som internett kabel inputer, men de funker ikke. Sjekker du hvilken IP du har på PC, så ser du om det er router eller ikke. Har du 192.168.x.x eller 10.0.x.x adresse på den, så har du router og trenger kun en switch. (hvis du har annen IP, altså ekstern IP, så trenger du router) Så det kommer an på hvilken hjemmesentral du har. (noen må du ha router til, andre switch) Endret 17. august 2014 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Nå er jeg ikke sikker, men router er vel strengt tatt modem, svitsj og aksesspunkt, bare i samme boks. Nå skal jeg være pirkete. En vanlig trådløs router i dag er router, switch og AP. Er det er modem i samme boksen kalles det gjerne et multimodem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå