Gå til innhold

Hvordan skjermkort passer til mitt hovedkort?


piecreator

Anbefalte innlegg

Hey, har utrolig dårlig peil på data..

 

Men trenger nytt skjermkort ettersom jeg vil bruke 2 skjermer og har bare en hdmi inngang på det jeg nå har.

 

Så lurer jeg på om jeg kan kjøpe hvordan skjermkort jeg ønsker ? Passer alle, eller må jeg ha amd/intel?

 

Hovedkortet er:

Asus P8Z77-V Pro

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men trenger nytt skjermkort ettersom jeg vil bruke 2 skjermer og har bare en hdmi inngang på det jeg nå har.

 

 

Hovedmålet er og ha 2 HDMI innganger så jeg får gjort andre ting mens jeg spiller

 

Hvorfor maser du om innganger? Skal du koble på flere skjermer, så trenger du utganger på skjermkortet. Og det er bedre å bruke DVI eller DP enn HDMI...

Lenke til kommentar

Kan jeg sette inn 2 stykk ?

XFX Radeon R9 280x 3GB

Spiller wow, lol så er ikke spill som krever veldig mye.

Hovedmålet er og ha 2 HDMI innganger så jeg får gjort andre ting mens jeg spiller

 

Du kan sette inn to skjermkort, men det er ikke nødvendig med mer enn én. Du kan ha to skjermer med ett skjermkort så lenge det har to utganger. Er ikke sikkert du finner noen kort med to HDMI-utganger, men da kan du bare bruke en annen kabel og utgang.

Lenke til kommentar

Tror nok problemet her er ganske åpenbart.

 

Hey, har utrolig dårlig peil på data..

 

Du tror sikkert at det er HDMI du skal/må bruke for å koble til en skjerm, siden det er det som brukes på TV.

I dataverden er HDMI et av flere alternativ. Om du har skjermkort med HDMI har du ganske så sikkert også VGA, DVI eller Display Port. Alle de fungerer også for å koble på en skjerm til, og de aller fleste skjermkort takler fint to eller flere skjermer.

 

Doble skjermkort trenger du svært skjelden, og det brukes først og fremst for å øke grafikkytelsen i spille som krever det. (SLI eller Crossfire oppsett)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg skyter inn med ett spørsmål jeg også..

 

Ett familiemedlem har en pc som han vil oppgradere skjermkortet på for å få bedre grafikk og mindre hakking på spill. Er det bare å kjøre på med hvilket som helst skjermkort så fikser det seg, eller må det oppgraderes mer?

Ser for meg en prisklasse på opp mot 2500,- men kan strekkes til 3000,-

 

Hovedkortet er dette : Gigabyte GA-Z97-HD3

Nåværende skjermkort er : Gigabyte GeForce GTX 750 Ti

Kan også nevne prosessoren : Intel Pentium G3258 3,2GHz

Endret av Scholl
Lenke til kommentar

Jeg skyter inn med ett spørsmål jeg også..

 

Ett familiemedlem har en pc som han vil oppgradere skjermkortet på for å få bedre grafikk og mindre hakking på spill. Er det bare å kjøre på med hvilket som helst skjermkort så fikser det seg, eller må det oppgraderes mer?

Ser for meg en prisklasse på opp mot 2500,- men kan strekkes til 3000,-

 

Hovedkortet er dette : Gigabyte GA-Z97-HD3

Nåværende skjermkort er : Gigabyte GeForce GTX 750 Ti

Kan også nevne prosessoren : Intel Pentium G3258 3,2GHz

 

Du dro nå opp en to år gammel tråd for å spørre om dette ...

 

Men fra spøk til revolver - Det er litt lite informasjon å gå på her, som f eks hva slags spill det gjelder og hvilken oppløsning det gjelder. Hvis det er 1920x1080 så er skjermkortet fremdeles "ok minus" hvis man skrur ned detaljnivået litt, selv om det sannsynligvis er modent for utskifting etter hvert. Jeg tror du vil tjene mest på å bytte ut prosessoren, da den er litt i slappeste laget for moderne spill, så f eks en i3 eller i5, pluss muligens et GTX 1050 hvis budsjettet tillater det, vil antagelig være best. 

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...