remerserr Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 *grin* hvilket abbenomang (selskap)?????? det er jo ikke så dyrt da... Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Vet at Netcom har mms til 2.50 og jeg tror det er det samme med Telenor. Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Både Telenor, Netcom og Chess har 2.50, sikkert resten også... Lenke til kommentar
ch3650 Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Hadde nesten ikke forundra meg om de hadde latt det være gratis i Desember som "juletilbud". Og kansje i Januar, som nyttårsgave?? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Det hadde jo vært supert! *grin* Lenke til kommentar
Vice Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 For det første var det med dopdealere en metafor, ikke et argument. Jeg glemte visst å skrive *sarkasme* eller noe sånt. Pff. For det andre, det er jo nettopp det de gjør ved å dele ut gratisprøver. Får flest mulig til å prøve ut produktet, og så når det slenges en pris på det, MÅ alle ha det fordi de har erfart hvor flott det er å sende MMS. Om det står Kokain eller MMS på det, virker strategien på samme måten. Er da ikke noe å fornekte det.. Dermed er strategien deres fullført. Tror du de gjør de BARE for å være snille med oss? De tenker bare penger. Du kan ikke benekte at de skaper et nytt behov i markedet. Har absolutt ingen illusjoner om at noen av teleselskapene gjør dette for å være snille mot kundene. Som alle andre bedrifter er det ikke snillhet de selger. Men hva nå enn deres motiver er så endrer ikke det det faktum at jeg kan benytte meg av et gratis produkt og være fornøyd med det så lenge det varer(med mine ca. 5 MMS på snart 7 måneder ligger jeg nok an til å bli en storkunde...). Og ingen kan nekte på at dette helt klart er et forsøk på å skape ett nytt behov i markedet. Finnes det idag et eneste produkt som ikke er skapt av et kunstig behov i markedet? Vann og brød? Hva tror du ligger i konseptet "Reklame"? Alt reklamen ønsker å gjøre er å "hjelpe" deg til å forstå at dette produktet er noe du ønsker deg. De gir deg en smakbit og får deg til å ønske mer. Her er det selvsagt opp til hver og en forbruker å bruke huet. Er man helt ukritisk og fullstendig lettpåvirkelig er man selgerens drøm. Man kan gjerne bruke en narko-metafor på måten Telenor/Netcom har lansert MMS, men den samme metaforen kan overføres til stort sett all annen reklame også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå