Gå til innhold

Fortsatt gratis MMS...

ch3650

Anbefalte innlegg

Leste at Telenor fortsetter med gratis MMS ut November også...

Da kommer vel Netcom også til å gjøre det...

Hvorfor gjør de dette??

Mange som mener at MMSene ikke kommer fram og at at det er derfor..., Men i det siste har faktisk alle MMSene jeg har sendt kommet fram (og det er ikke få!!)

Noen som vet grunnen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var faktisk NetCom som var først ute med å tilby fortsatt gratis MMS, så måtte Telenor følge etter. NetCom mente de fortsatt ikke hadde feilfri tjeneste, og ville derfor fortsette med gratis mms en mnd til.

Er vel heller ikke helt umulig at de bare skal få enda flere brukere "hekta" før de skrur på prisen...

Lenke til kommentar

Poenget med hele opplegget fra starten av var fra begge parter å få folk til å bruke mms mer. Så har både Netcom og Telenor i senere tid funnet ut at mms ble så populært at nettet ble ustabilt, og i perioden der de har reparert og oppgradert nettene sine har de fortsatt med å tilby gratis mms. Netcom var først ute med å tilby gratis mms ut november, men telenor var først på mange av de andre månedene hvis jeg ikke har helt feil.

Lenke til kommentar

Det er en kynisk måte å skape avhengighet til MMS hos brukerne.

Husker bare for 6-7 år siden, da var det overhodet ikke "normalt" å ha mobiltelefon, bare noen få som hadde det i klassen min på videregående.

Så gikk det ei stund med massiv markedsføring, folk fikk høre at man bare MÅ ha mobiltelefon, eller så er man jo helt på jordet, masseeffekten slo til, og nå har hver nordmann sin egen mobil (tilogmed småunger på 3-4 år).

En av kompisene mine var så stolt over å fått mobil at han ringte fra helt idiotiske plasser bare for å si at "nå er jeg her". F.eks. kunne han ringe fra gatekjøkkenet og si "hei, nå sitter jeg og spiser pølse, hva gjør du?".

Nå lar selskapene MMS være gratis noen mnd, for så å sette en pris på det,

og de som sender 10-20 MMS'r om dagen vil ALDRI gå tilbake til vanlig kjedelig SMS, så de sluker selvsagt tilbudet med en gang.

Dermed har vi fått et nytt avhengighetsprodukt.

Denne markedsføringa ligner igrunn på dopdealernes "markedsføring", ved

å alltid gi et par gratis doser, sånn at folk blir avhengig, og så slenge på noen hundrelapper ved neste dose, når personen bare MÅ ha det uansett.

Lenke til kommentar
Denne markedsføringa ligner igrunn på dopdealernes "markedsføring", ved

å alltid gi et par gratis doser, sånn at folk blir avhengig, og så slenge på noen hundrelapper ved neste dose, når personen bare MÅ ha det uansett.

Oh shit, siden man blir avhengig av narkotika så kan ikke firmaer og bedrifter dele ut gratis produkter.

Jeg må si dette må være ett av de aller svakeste argumentene jeg har hørt på lenge. :lol: Tror ikke jeg trenger å utbrodere dette utsagnet. :lol:

Hele konseptet med utdeling av gratis varer og tjenester er helt genialt. Hadde enda flere bedrifter(innefor alle områder) gjort dette hadde de skapt mye goodwill og et potensiellt større marked blant kundene.

Ser absolutt ingen ulemper med at jeg, som en helt uavhengig privatperson, får benytte meg av og teste ett produkt helt gratis før jeg bestemmer meg om dette er noe jeg vil satse på for fremtiden.

Lenke til kommentar
Helt idiotisk at man ikke kan sende disse "gratis" MMSene når man ikke har penger på kortet!

Helt enig!

Men på noen så funker det utmerket. Fant et gammelt sim fra netcom med bare 6øre og jeg kan sende gratis mms. Men på det faste nr mitt så har jeg rundt 50øre på kortet, men da får jeg ikke sendt. Med Netcom så må man ha 2.50 på kortet eller, hvis man vil sende mms. Men er jo noen unntak.

Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det er alle tekstmeldinger sendt somm mms gratis,men fremdeles sender folk tekstmelding på den gamle måten og betaler for det.Jeg sender kun lydmeldinger(mms)istedenfor tekstmelding,mye raskere å snakke inn meldingen enn å skrive.Det gøye er jo at de som får meldingen hører det høyt ut i høytaleren(på de fleste mobilene).Da kan man lage litt show hvis den du sender til står litt utsatt,he,he.

Lenke til kommentar

For det første var det med dopdealere en metafor, ikke et argument.

Jeg glemte visst å skrive *sarkasme* eller noe sånt. Pff.

For det andre, det er jo nettopp det de gjør ved å dele ut gratisprøver.

Får flest mulig til å prøve ut produktet, og så når det slenges en pris på det, MÅ alle ha det fordi de har erfart hvor flott det er å sende MMS. Om det står Kokain eller MMS på det, virker strategien på samme måten. Er da ikke noe å fornekte det..

Dermed er strategien deres fullført. Tror du de gjør de BARE for å være snille med oss? De tenker bare penger.

Du kan ikke benekte at de skaper et nytt behov i markedet.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Bitex har selvsagt helt riktig. Operatørene skal få oss avhengig av MMS, akkurat slik som de klarte å få oss avhengig av SMS. Men de siste gratisperiodene er nok i hovedsak pga tjenesten ikke fungerer bra nok enda, slik som de sier. Men bare hovedsaklig...

Og jo, det er enkelte som faktisk blir skikkelig avhengig. Det har vel dere lest om i aviser eller sett på tv?

(btw, jeg er overhode ikke avhengig av noen av delene...;))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...