andreee Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Hei. Nå går jeg snart på veggen, jeg og pcen kommer virkelig ikke overens! Legger ut problemet mitt her i håp om att noen kan litt mer enn meg ang pc. Det startet for lenge siden da jeg spilte WoW - da fikk jeg bluescreen. Dette hadde stor variasjon og kunne gå alt fra 1 minutt til mangen timer. La bort pcen ett år og tørka støv av den for noen mnder siden, når jeg prøvde å få liv i den nå så funka den fint 1 times tid så skrudde den seg av og ville ikke på igjen. Prøvde med ny fungerende PCU(strømforsyning) og kunne konstatere att pcen fungerte med denne- Så da bestilte jeg helt ny PCU som jeg har montert i. Nå starter pcen men bluescreen/lagg problemet vedvarer. - Går jeg inn i CS:GO så fungerer pcen en stund så får jeg bluescreen. Har funnet ut om jeg kaster smoke og går inn i denne så fryser skjermen momentant. - Prøvde nettopp LoL på lavest kvalitet oppløsningsmessig med alt av details på low. Da fungerte pcen helt topp til rundt 20-25 minutter ut i gamet , da begynte musikken i spotify å lagge, for så att spillet begynte å lagge samt jeg fikk connection problems. (Hovedkort?) - Windows er reinstallert i orginal form nylig. - Drivere er reinstallert. - Temperatur på CPU/skjermkort ect har ikke blitt registrert over 88 grader på max. - Har bestilt nytt skjermkort igår 15.08 - XFX Radeon R9 270X 2GB GDDR5 https://www.komplett.no/xfx-radeon-r9-270x-2gb-gddr5/814818 Specs : Asustek Computer Inc Rampage || Gene Gefore GTX 260 6gb ram Ny CX Corsair 750w i7 2.6 (litt usikker her) Har noen formening? På forhånd takk. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Blåskjermer skyldes vanligvis driverfeil, ikke HW. 88Grader på skjermkort er en helt ok temperatur. Jeg ville reinnstallert maskinen med nytt OS. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 (endret) Blåskjermer i "satt sammen selv" PCer skyldes like mange ganger indirekte hw også. Gjerne da spenningsnivå er for lavt til minne eller CPU sin imc. Slike ting som pci bussen til graffikk kortet er noen MHz for høy grunnet hovedkortets bios innstillinger. Samt ofte på asus og enkelte andre sine hoved kort som default har på en slags autotuning (lett OC) av alt i hovedkortet. Og siden du sier du har akkurat Asus Rampage Rene II hovedkort har jeg mistanker om at det kjører med "for" aggressive innstillinger default. Så sett det opp med normale default innstillinger, prøv med fast og ikke auto voltage på dimm og CPU etter det. (Har hatt samme problemer med to maskiner selv med Asus kort,turbo-v, Ai-tuner osv hva det autosakene heter , helt frem til det ble endret/deaktivert i uefi bios). Den ene brukte et "fabrikk overklokket" grafikk kort som ikke tålte pci-e frequency noe særlig over 100mhz, hovedkortets autotuning satt 103/104. Endret 16. august 2014 av syar2003 1 Lenke til kommentar
andreee Skrevet 16. august 2014 Forfatter Del Skrevet 16. august 2014 Hei og takk for svar. Vidarki: Windows er nylig reinstallert samt nye drivere så det utelukker jeg. Syar2003: Jeg prøvde å gå inn i bios og justere på voltagen men klarte ikke å trykke meg inn på de forskjellige Voltagene - den nekta liksom å la meg trykke enter for å endre verdien. Men prøvde å stille alt på manuell og ta det på det laveste da kunne jeg spille cs:go litt og gå i smoke , selvølfelig jinxa jeg det med å si att jeg trodde den fungerte så fikk jeg fryst skjerm i "smoke". Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 (endret) For hjelp til biosen på hk ditt kunnne du kanskje søkt google etter en OC guide på rampage gene II. Ikke at du skal overklokke men for å finne ut av de ulike innstiller i bios og få endret på de. Høres ut som det lille du fikk gjort påvirket stabiliteten - dog ikke nok. Så det kan være vi er på sporet... Endret 16. august 2014 av syar2003 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå