B4d_K4rm4 Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Sendt mail til "bic" vedrørende denne pc'n. Jeg spurte om den var stillegående, de svarte at de ikke visste :/ Det sa også personen på qxl. Har sendt mail til acer for en stund siden også, heller ikke der har jeg fått svar. Er greit bic osv ikke vet det(da de sikkert ikke har fått pc'n) Syns derimot det er dårlig av acer og ikke svare. Er denne pc'n like stille som feks centrino modeller er den jo helt konge. Lenke til kommentar
redlionion Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Er det noen her som vet hvor man kan finne ut mer om denne maskinen? Bare å finne et bilde av den på Acer's sider er vanskelig nok. Mange plasser sier det at den offisiellt lansert i November. Er det noen som vet en mer nøyaktig dato? Og hva med andre butikker som selger den? Det er merkelig at BIC er den eneste plassen... Til sist vil jeg påpeke at jeg ikke liker at dette er en limited maskin. Dersom den viser seg å yte bra til en fornuftig pris, vil det være kjedelig om den blir 'utsolgt'... Vet noen her om stilige linker til denne maskinen? qxl.no bildene er de beste jeg har sett så langt... Lenke til kommentar
B4d_K4rm4 Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Har ikke funnet andre bilder enda jeg heller. Det er vel ikke tvil om den yter bra. Da cpu og gfx kort er veldig raske. Skulle helst vært 9600pro 128 men, men. eneste som bekymerer meg er støynivået Lenke til kommentar
InsomNiacin Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Heisann! Min første post her på forumet. Må bare si at den maskinen ser helt rå ut, men jeg vegrer meg litt for å velge en bærbar med AMD prosessor. Kan noen av dere som har virkelig peiling på dette betrygge meg med faktaopplysninger om at et kjøp av denne bærbare er et godt kjøp, og ikke et "pent hus men ingen hjemme" vare. Her er noen bilder til dere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Huff, det der er en meget smooth maskin. Hva det anngår prosessor synes jeg det er rart at en så knall maskin ikke blir utstyrt med en Centrino. Lenke til kommentar
InsomNiacin Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Helt enig, og eneste grunnen jeg ser at leverandører skal velge AMD på sine maskiner må jo være pga pris. Men det er jo ikke det som er greia på denne maskinen heller. Like irriterende som å finne ut at drømme Porche'n sin har en golf motor... Her er mer om maskinen: PcWorld Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Specs'a på maskina ser bra ut de. XP-m 2500 prosessoren skal være rask og ikke utvikle alt for mye varme. Hadde selv en positiv erfaring med en XP-m 1800 maskin. Eneste problemet med XP-m er at minnehastighetene på hovedkortet er litt dårlige iflg. diverse tester... Var ikke noe problem for meg og mitt bruk. For 17.600kr får du jo en centrino-basert maskin med tilsvarende skjermkort. Men hvis designet betyr noe så må jo denne maskina være et seriøst alternativ... For de som liker ferrari hvertfall (heia mclaren : ) Knut Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Får du virkelig en tilsvarende maskin med centrino for den prisen? det har jeg veldig vanskelig for å tro. Tar med glede imot en link til den tilsvarende maskina Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Får du virkelig en tilsvarende maskin med centrino for den prisen? det har jeg veldig vanskelig for å tro. Tar med glede imot en link til den tilsvarende maskina Klart maskina blir jo ikke helt identisk... Dell inspiron 8600 1,4 ghz centrino 512ram 15,4'' TFT WSXGA+ (1680*1050) 60gb HD 128MB DDR NVIDIA® GeForceFX™ Go5650 4x DVD+RW m.m. ca 17k uten frakt. velger man 1,5ghz cpu så får man maskina for ganske nøyaktig 17.700kr eks frakt. Link Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hmmm... Ser jo meget bra ut, da. Og helt grei pris. Er uten bluetooth, men det er småtteri. Bør vel strengt tatt ha 1,5GHz for at CPU'en skal måle seg med 2500+, men det er også småtteri. Ferrarien ser likevel råere ut, da Men spørsmålet er om Ferrari'en er noe å bruke. Dell er stort sett greie. Kjenner ikke så godt til Acer, og iallefall ikke til Ferrari... Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Bluetooth koster 250kr elns hos dell. Er ikke godt å vite hvor bra en pentium mobile 1,4 er ift XPm 2500... Acer har bra rykte i det norske markedet. Spør du folk på forumet her blir jeg ikke overraska om flesteparten mener Acer er bedre enn Dell. K Lenke til kommentar
redlionion Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 kanskje dersom du fjerner all service, bluetooth, gigabit ethernet, ettpar USB porter, får deg en treg HD, og ingen bæreveske, skal nok dette være mulig. ja - du får til og med dell's 'interessante' design Acer har vanligvis veldig gode service & garantiløsninger også... /**RedLionion*/ Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 kanskje dersom du fjerner all service, bluetooth, gigabit ethernet, ettpar USB porter, får deg en treg HD, og ingen bæreveske, skal nok dette være mulig. ja - du får til og med dell's 'interessante' design Acer har vanligvis veldig gode service & garantiløsninger også... /**RedLionion*/ Nå har ikke Acer maskina gigabit lan eller bæreveske heller da... Og det står ikke noe om hvor rask HD'en er. Dell maskina har bedre oppløsning på skjermen, og for 250kr bluetooth. Ser flere klager på dells design. Har ikke noe å utsette på dette selv. Men så har jeg hvit midi chieftech kabinett på stasjonæren da K Lenke til kommentar
redlionion Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 På linken til Dell'en du viste, står det følgende: "Bluetooth (Kræver 64MB grafikkort) (+620 kr)" Bortsett fra det kjører jo Dell deres kjedelige triks med å fylle opp minne slots'ene. Sjekk ut linken til PcWorld fra InsomNiacin - der står det om gigabit ethernet. Og på Acer sin side står det andre produktdetaljer. Men jeg er enig i at det omtrent er umulig å finne frem /**RedLionion*/ Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Acer kjører også deres kjedelige triks med å fylle opp minneslots'ene. Og det trikset gjøres enda kjedeligere ved at det ikke er MULIG å bestille noen annen konfigurasjon. Så om du vil ha 1GB minne må du kjøpe maskina, kjøpe til to 512MB moduler, og så håpe at noen vil kjøpe de to 256MB-modulene du vil få til overs i etterkant... Lenke til kommentar
BIG BOY Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Hei alle! Her er en link til: http://ardata.no/product2.asp?id=31XBB1XFKF1OP31R&sku=LX%2EFR105%2E015&IT=104921 Som dere ser ligger den ute til knapt 15 k her. Jeg savner fortsatt uttalelse fra noen som har skikkelig peil på AMD i bærbart, jeg er sikker på at dere finns. :-) Hilsen BIG BOY Lenke til kommentar
BIG BOY Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Hei igjen! Grunnen til at Acer bruker Amd tror jeg kommer av at de begge er sponsorer til "Ferrari-teamet" Jeg er enig med B4d K4rm4 i at det skulle vært et 9600 kort, 9200 kortet er jo bare et oppjustert 9000 kort BIG BOY Lenke til kommentar
chessguy Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hei alle! Her er en link til: http://ardata.no/product2.asp?id=31XBB1XFKF1OP31R&sku=LX%2EFR105%2E015&IT=104921 Som dere ser ligger den ute til knapt 15 k her. Jeg savner fortsatt uttalelse fra noen som har skikkelig peil på AMD i bærbart, jeg er sikker på at dere finns. :-) Hilsen BIG BOY Med mva. koster den kr. 17.720. http://ardata.no/ Lenke til kommentar
marius-mac Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 påbuy.comkoster den $1,775.50. det tilsvarer bare ca 11.000 nok køp å kjøp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå