insomeseriousproblems Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 (endret) Jeg er konkurs. dvs at jeg har null kroner på konto, og om 15 dager er jeg uten bolig. Jeg er 23 år og ellers meget frisk og rask, men aner ikke hva jeg skal gjøre. Er student med tenkt 1 års pause fra studier, og vil ut i en jobb hverdag. Leter desperat etter jobb for øyeblikket og har sikret intervju til uka, men det er jo langt fra sikker deal. Akkurat nå har jeg galgenhumor rundt situasjonen, men vet at alvoret snart renner inn. Hva gjør jeg i en slik latterlig situasjon? eventuelle tanker og mulige løsninger settes stor pris på! Endret 15. august 2014 av insomeseriousproblems Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 (endret) Flytte hjem til mor og far, jobbe og spare penger? Endret 15. august 2014 av Hotel Papa Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Hvilket kjønn er du? 2 Lenke til kommentar
insomeseriousproblems Skrevet 15. august 2014 Forfatter Del Skrevet 15. august 2014 Jeg er mann og har ingen å flytte hjem til. Ikke det at jeg ikke har noe perifer familie, men vil nødig bry de med et slikt problem. Er vel stoltheten min som står i veien der. Vanskelig å godta et slikt nederlag. Jeg holder meg løsningsorientert inntil videre Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 (endret) "Fortsett" på studiene, og få lån/stipend. Sjekk ut de letteste fagene som du tror du med minimal lesing kanskje kan klare en E i og dermed få det omgjort til stipend. Selv om du ikke studerer (bare betaler semesteravgift) vil du få studielånet for det neste året, og det er mye bedre enn å f.eks. ta opp kredittkortgjeld. Endret 15. august 2014 av Brulejus Lenke til kommentar
insomeseriousproblems Skrevet 15. august 2014 Forfatter Del Skrevet 15. august 2014 jeg søkte ikke studieplass av nettopp den grunnen. Slik at jeg måtte presse meg selv ut i jobb. Videre er jeg er fullt klar over at jeg burde ha fikset meg jobb før denne tiden, men jeg tenkte at "det løser seg før den tid". Hodet mitt har gått på autopilot uten noen hjemme. Selvforskyldt 100% Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 svelg kamelen å gå på nav å hent sosialhjelp, de tar også husleien din, så lenge den ikke er superstor 1 Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Søkt etter ordet "venn" og fant ingenting her. Har du noen gode som du kan belage deg en sofa hos? Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 jeg søkte ikke studieplass av nettopp den grunnen. Slik at jeg måtte presse meg selv ut i jobb. Videre er jeg er fullt klar over at jeg burde ha fikset meg jobb før denne tiden, men jeg tenkte at "det løser seg før den tid". Hodet mitt har gått på autopilot uten noen hjemme. Selvforskyldt 100% Du skriver over at du er student men skal ta et års pause, mens nå sier du at du ikke har søkt studieplass? Om du allerede har studert er det som regel ikke verre enn å spørre studieveileder som å få forlenget studieretten 1 år pga <sett inn plausibel årsak her>. Vet om flere som har fått fikset det. Fristen for å melde seg opp til fag er vel ikke før 1. september? Om dette er utelukket på samme måte som å flytte til familie er det selvsagt greit. Lenke til kommentar
insomeseriousproblems Skrevet 15. august 2014 Forfatter Del Skrevet 15. august 2014 (endret) svelg kamelen å gå på nav å hent sosialhjelp, de tar også husleien din, så lenge den ikke er superstor Det har faktisk vært i tankene. hater tanken å få ting servert, men inntil jeg er i jobb blir det mulig ubehagelig å bo på gata. Søkt etter ordet "venn" og fant ingenting her. Har du noen gode som du kan belage deg en sofa hos? haha, en venn hadde vært fint . Jeg har vel fått noen venner/bekjente gjennom studiene, men ikke noen nære venner. Føler det blir å trenge seg veldig på og det er det jo ingen som setter pris på. jodajoda, det er så klart muuulig skriver over at du er student men skal ta et års pause, mens nå sier du at du ikke har søkt studieplass? Om du allerede har studert er det som regel ikke verre enn å spørre studieveileder som å få forlenget studieretten 1 år pga <sett inn plausibel årsak her>. Vet om flere som har fått fikset det. Fristen for å melde seg opp til fag er vel ikke før 1. september? Om dette er utelukket på samme måte som å flytte til familie er det selvsagt greit. Det blir vel rettere å si at jeg "var" student inntil i vår. For meg har jeg det stempelet inntil jeg er noe annet. Så jeg er ikke meldt opp til å fortsette studiet fra i fjor. Ser jo at man kan melde seg på fag helt til 1.sep, men jeg faller vel utenfor i så fall? Endret 15. august 2014 av insomeseriousproblems Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Det har faktisk vært i tankene. hater tanken å få ting servert, men inntil jeg er i jobb blir det mulig ubehagelig å bo på gata.Ganske mye bedre å "snylte" litt for å få seg en jobb enn å aldri få jobb fordi du bor på gata, noe som nok teller ekstremt negativt. Selv om du ikke informerer om det så vil de se at du ikke akkurat er den beste arbeidstakeren. Noen ganger er det bedre å svelge en kamel enn å dø av sult forran kamelen Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 (endret) svelg kamelen å gå på nav å hent sosialhjelp, de tar også husleien din, så lenge den ikke er superstor Fikk vite for noen år siden at de dekte inntil 6000kr i husleie. Trolig endret seg litt med årene (leieprisene går vel opp sammens med boligprisene?). Endret 16. august 2014 av PantZman Lenke til kommentar
insomeseriousproblems Skrevet 16. august 2014 Forfatter Del Skrevet 16. august 2014 Ganske mye bedre å "snylte" litt for å få seg en jobb enn å aldri få jobb fordi du bor på gata, noe som nok teller ekstremt negativt. Selv om du ikke informerer om det så vil de se at du ikke akkurat er den beste arbeidstakeren. Noen ganger er det bedre å svelge en kamel enn å dø av sult forran kamelen godt sagt det der. jaja, det kan om mulig ikke bli verre en det er akkurat nå. Fikk vite for noen år siden at de dekte inntil 6000kr i husleie. Trolig endret seg litt med årene (leieprisene går vel opp sammens med boligprisene?). Jeg har under 6000 i leie, så er godt innenfor den rekkevidden i hvert fall. Lenke til kommentar
insomeseriousproblems Skrevet 16. august 2014 Forfatter Del Skrevet 16. august 2014 takk for at dere gidder å svare en etterpåklok indianer med skjegget halvveis i postkassen. lærdom er i effekt.. Lenke til kommentar
hean Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Du kan vel også komme inn på det du vil på skolen nå hvis du er heldig og søke studielån ASAP- Hvor i landet bor du? Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Kan donere 100kr til deg. Trenger kontonummer Lenke til kommentar
insomeseriousproblems Skrevet 22. august 2014 Forfatter Del Skrevet 22. august 2014 Du kan vel også komme inn på det du vil på skolen nå hvis du er heldig og søke studielån ASAP- Hvor i landet bor du? Søkefristen var vel i April for universitetene, så skolegang er jo ikke aktuelt for øyeblikket. Studielån kan man søke til rundt oktober så den fristen er jo lang. Kan donere 100kr til deg. Trenger kontonummer Du virker som en meget empatisk person. Setter pris på tilbudet Lenke til kommentar
insomeseriousproblems Skrevet 22. august 2014 Forfatter Del Skrevet 22. august 2014 oppdatering: jeg fikk ikke jobben som jeg var på intervju til. De ville ha noen med mer erfaring på området og takket fint for seg. Jeg er fortsatt på leting og får nærmere svar rundt en aktuell jobb til uken. Jeg jobber videre og krysser fingerene. tilleggspørsmål: Er det noen som har truffet med åpen søknad tidligere? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 tilleggspørsmål: Er det noen som har truffet med åpen søknad tidligere? Jobben jeg har nå ble sendt som mer eller mindre åpen søknad. Så det er absolutt mulig De hadde verken lyst ut stilling eller ledig stilling, men fikk presset meg inn... Lenke til kommentar
insomeseriousproblems Skrevet 22. august 2014 Forfatter Del Skrevet 22. august 2014 Jobben jeg har nå ble sendt som mer eller mindre åpen søknad. Så det er absolutt mulig De hadde verken lyst ut stilling eller ledig stilling, men fikk presset meg inn... Ok, det høres lovende ut Har sendt ut noen allerede, men ikke fått svar så langt. Tenker at det mulig er numbers game. Jo flere som får søknad, jo større sannsynlighet for at noe er ledig. Jakten fortsetter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå