Gå til innhold

Åkessons tale i Oslo.

Anbefalte innlegg

Da den svenske SD-lederen Åkesson holdt sin tale idag, var selvfølgelig hylekoret på plass. Hvor var det samme hylekoret da islamistgruppa Profetens Ummah gaulet frekt og åpenlyst sin støtte til IS-terroristene for noen dager siden? Jeg kan tippe at de stod på sidelinjen og applauderte.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå støtter ikke jeg på noen måte denne fyren og hans parti i Sverige. Men det er direkte skammelig og flaut at man i 2014 ikke respekterer ytringsfriheten her i landet. Pøblene burde vært slått hardt ned og jagd når de ikke kan oppføre seg. De må gjerne protestere mot det som ble ytret. Men da ved en annen anledning. Folk skal få være i sin rett til og ytre seg, uten og bli forstyrret av pøbler. Dette skal selvsagt gjelde alle.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mer legitimt - nærmest moteriktig - å være sterkt engasjert imot innvandringsfiendtlige partier. Å være like skarp overfor islamistiske grupper er suspekt, da man plutselig befinner seg i gråsone med rasister, Israel-sympatisører og andre "politisk ukorrekte".

Jeg er overhodet ingen tilhenger av Åkessons politikk selv, men det er viktig at han får snakke i fred. Folk som vil bli bruke vold for å skremme andre fra å uttale seg burde slås mye hardere ned på.

• Liker 2
Lenke til kommentar

har ikke ett hylekor samme ytringsfrihet som andre?

De ytrer bare sin mening de også...

Selvsagt har de ytringsfrihet. Men alle skal få stå i ro og få sagt sitt budskap. Pøbler som bråker slik at folk ikke får hørt budskapet har lite med ytringsfrihet å gjøre. De kunne ventet til sin tur. Det handler om sosial kompetanse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da den svenske SD-lederen Åkesson holdt sin tale idag, var selvfølgelig hylekoret på plass. Hvor var det samme hylekoret da islamistgruppa Profetens Ummah gaulet frekt og åpenlyst sin støtte til IS-terroristene for noen dager siden? Jeg kan tippe at de stod på sidelinjen og applauderte.

Om samme hylekoret er Ummah-tillhengere, er det da ikke litt rart om de skal stå å hyle på Ummah? Må ikke folk få selv få bestemme hvem de vil hyle på, og hvem de skal applaudere. Om du synes at Åkesson fortjener applaus, så må du møte opp.

har ikke ett hylekor samme ytringsfrihet som andre?

De ytrer bare sin mening de også...

Er dette seriøst ment?

Håper jeg da virkelig. Er kanskje ikke pent, men det er sannelig ikke alt med ytringsfrihet som er like pent.

Lenke til kommentar

Så en del her mener altså at en del av ytringsfriheten er å nekte/hindre andre å ytre seg? Jeg tror det er en definisjon som vanskelig kan forsvares.

Det mange rare definisjoner på ytringsfrihet, men her er det altså retten til å ytre seg uforstyrret av andre sin ytringsfrihet som gjelder :hmm:

Ingen i saken der ble nektet å ytre seg...

Om man fjernet hylekoret med makt så hadde man nektet de å ytre seg.

Men ja, jeg er seriøs når jeg mener ytringsfrihet gjelder alle...

Er ikke nødvendigvis snillt å ytre seg samtidig med andre, men like fullt har de også ytringsfrihet.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Så en del her mener altså at en del av ytringsfriheten er å nekte/hindre andre å ytre seg? Jeg tror det er en definisjon som vanskelig kan forsvares.

Det mange rare definisjoner på ytringsfrihet, men her er det altså retten til å ytre seg uforstyrret av andre sine ytringer som gjelder :hmm:

Ingen i saken der ble nektet å ytre seg...

Om man fjernet hylekoret med makt så hadde man nektet de å ytre seg.

Men ja, jeg er seriøs når jeg mener ytringsfrihet gjelder alle...

Er ikke nødvendigvis snillt å ytre seg samtidig med andre, men like fullt har de også ytringsfrihet.

Om du nekter andre å ytre seg ved å skrike i munnen på dem der de ferdes fjerner du per definisjon deres mulighet til å ytre seg. Ingen prøver å nekte de som demonstrerer mot SD å ytre sine meninger, tvert imot, men det er ingen rett å overdøve folk som prater. På samme måte blir jeg antagelig bortvist om jeg går ned på innspillingen av sommeråpent og skriker slik at sendingen blir ødelagt. Å måtte forklare forskjellen på retten til å kunne ytre seg, og retten til å forfølge og overdøve andre fremstår rett og slett noe absurd. Jeg har ikke mistet ytringsfriheten hvis jeg tropper opp på innspillingen av "sommeråpent", skriker for å ødelegge sendingen og blir bortvist.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sverigedemokratene på nittitallet var et reelt alternativ. Det er de dessverre ikke lenger, da partiet per nå er sterkt infiltrert av jødiske talspersoner som under fire år i Riksdagen har ført velgerne bak lyset.

I dag er ikke Sverigedemokratene annet enn et FrP-light. Dessverre.

Interessant således at Jimmie uttalte på forhånd at han trodde han fikk snakke uforstyrret i Oslo, kontra Sverige. Dessverre ligger ikke Norge langt etter vårt broderfolk i idioti og når pengene er slutt i Sverige bør vi frykte for konsekvensene i Norge og resten av Skandinavia.

Folkemordet fortsetter med 3000(!) ikke-vestlige innvandrere til Sverige hver uke.

Lenke til kommentar

xkcd.jpg

Dette er mildt sagt en skivebom da vi her ikke har ett eksempel på noe av det bildet ditt tar opp. Ingen her sier at folk må høre på, at programmer eller at noen må videreformidle det som blir sagt eller at noen skal være beskyttet mot kritikk. Bildet hadde vært relevant om ingen møtte opp eller avisene nektet å videreformidle det som ble sagt, men det er altså ikke det som har hendt her.

Du får heller lese forrige post om igjen å prøve å komme opp med argumenter, for her har du åpenbart missforstått.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man må søke tillatelse for å demonstrere. Nettopp pga. tull som dette. Dette hadde meg bekjent ikke de venstreradikale motdemonstrantene gjort. Politiet skulle vel da i teorien bortvise dem og tillate disse SD folkene å holde sin apell.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mener nå "getting yelled at" er nært nok...

Men, tror ikke vi blir enige, jeg mener ytringsfrihet gjelder alle, både personen på scena og utenfor scena. At man blir kaster ut fra sommeråpent om man skriker er fordi de kan det, mennesk lenge man ytrer offentlig kan man regne med å få ytringer tilbake. Ytrer man seg seg på privat/lukket område står man gjerne fritt til å kaste ut andre som ytrer seg, eller til og med de som ytrer andre meninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...