Gå til innhold

Trenger hjelp med Direct3D (Tror jeg)

Anbefalte innlegg

Jeg har et nokså alvorlig problem med avvikling av halvparten av spillene mine. I går lastet jeg ned demoen av Halo, bare for å finne ut at "A problem occoured initzialising Direct3D. Direct3D hardware acceleration may be disabled, please run DXDIAG." Jeg gjorde jo seff det, men der var det ingen problemer. Jeg har hatt problemer med spill som Neverwinter Nights. Dette tror jeg kjører Direct3D. Spill som UnrealII og Morrowind kjører helt fint. feilmeldingen som kommer når jeg prøver å kjøre Neverwinter Nights (Det er flere, kommer ikke på for øyeblikket) kommer det en melding som ser ut som meny for en vanlig monitor hvor det står noe sånt som: "Over Range: "V=75Hz H=101" " Dette er ikke nøyaktige tall (Husker dem ikke). All hjelp tas imot! dette er jeg lei av. Ja jeg har DX9, og nyeste driveren til mitt GF3Ti200.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, jeg løste faktisk problemet med Neverwinter Nights og de andre, men Halo vil fortsatt ikke virke... Samme hjelder også BF1942, som krasjer med engang jeg går inn i det...

Har tatt et screenshot av feilen:

halofeil.jpg

Her er feilen med BF9142:

Jeg trykker på snarveien:

bf1942feil.jpg

Men kommer rett tilbake til skrivebordet etter svart skjerm...

...Hjelp!

Lenke til kommentar

Prøv dette her.. funket for meg:

Gå inn i C:\Games\Battlefield 1942\Mods\bf1942\Settings - og finn filen "VideoDefault.con" (Games er min path, men bare for at du skal vite hvor du skal se)

Bare åpne filen med Wordpad eller en lignende teksteditor. Let frem til der det står "renderer.allowAllRefreshRates" og sett den til "1" - så lagrer du filen og prøver å starte Battlefield 1942.

--

Jeg vet ikke helt om dette funker for deg, men det har hjulpet mange andre, inklusive meg.. Lykke til!

Lenke til kommentar
hvilken versjon av bf har du innstalert? jeg har upatcha versjon (1.0?).... har det noe å si?

Jeg har nyeste patch, 1.45 .. Men det skal ikke ha noe å si tror jeg ..

Men hvis det du har er en bug kan det være den har blitt rettet på i en senere patch..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...