Gå til innhold

Vifte til AMD Athlon Thunderbird 1,4 GHz

Anbefalte innlegg

Det har sikkert vært flere tråder om dette her, men de har jeg da dessverre godt glipp av. For noen uker siden oppgraderte jeg CPU'en fra Thunderbird 750 MHz til Thunderbird 1.4 GHz. Den gamle viften var meget støysvak, mens den nye som de anbefalte som en god vifte på komplett bråker som om det skulle være en hjettmotor inne i maskinen. Viften jeg har i nå er beregnet for 2,1 GHz og større. Da jeg sover på samme rom som PC'en står på ønsker jeg en vifte som bråker minst mulig.

Har også tenkt å få meg noen vifter til å ha i bainettet for å få mer luft i det, har blitt mye disker og annet der etterhvert.

Hvilke vifter er å anbefale og hvor kan jeg kjøpe disse ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv en Alpha Pal8045 elle en Swiftech MCX462B, krever at du har 4 hull på hovedkortet rundt CPU, og en vifte fra Papst så blir det kanonbra! Kjører, som vist i signatur, en AMD 1900+ og en Alpha Pal selv med en idle temp på 29 grader og full load temp på 40. Kabinettempen overstiger aldri 30 grader selv med intens bruk av begge hd'er over en lengre periode. Husk dog å kjøpe litt Arctic Silver 3 så blir det enda bedre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...