hean Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 (endret) Kjært barn har mange navn... må man betale en straff for brudd på trafikkreglene så er det en bot uansett hvordan man vrir og vender på det. Vi snakker faktisk om lovbrudd som i verste fall kan sette andres liv og helse i fare og ikke en "parkeringsbot". Endret 16. august 2014 av Nasciboy Lenke til kommentar
hean Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Gebyr kan gis ved en del mindre alvorlige overtredelser av trafikklovgivningen. Det gis blant annet hvis førerkortet er glemt igjen hjemme, ved manglende bruk av bilbelte, ved kjøring med dekk med for liten mønsterdybde, samt for overlasting. Manglende bilbelte, kjøring med for dårlig dekk og overlast er alle overtredelser som kan føre til at mange liv går tapt... at NAF kaller det mindre alvorlige overtredelser er vel med på at folk generelt også ser på det som mindre alvorlig, da er det vanskelig å bekjempe. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Kjipt å høre. Det er ofte en litt annen oppfatning av hvor nærme man er ting når man sitter på den andre siden av bilen. Kjørelæreren min var redd for felga sine og prøvde hele tiden å si at jeg var for nærme innsiden av rundkjøringer, enda jeg vet at jeg hadde over en halvmeter å gå på. Er det lov å ha dashcam på oppkjøring? Hadde jeg blitt strøket på løst grunnlag hadde jeg definitivt hatt med en kamera på neste, særlig om sensoren er samme person. Så vidt jeg vet eksisterer det ikke noe forbud mot bilkamera i bil til oppkjøring. Egentlig burde bilkamera være et must i kjøreskolebiler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå