nebrewfoz Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Det betyr jo at alle ISIL´s lakeier og soldater kommer til å leve undertrykket. Er de klar over dette selv? Ikke ennå... Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Korstog er i historisk forstand en serie felttog, de fleste godkjent av paven, som fant sted fra 11. til 13. århundre. De fleste hadde som mål å sikre kristen kontroll over Det hellige land, som var under muslimsk kontroll. Prøver de nå og rygge denne ruta eller hva skjer ? Hører og har sett at de skyter mengder med folk fordi de ikke vil konvertere til islam ? Rygge denne ruta? Hvordan tror du områdene ble islamsk før korstogene? Korstogene var jo for å ta områder som islamistene hadde tatt ved makt tidligere. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 (endret) Nå fant du deg en diger scene å tale til folket fra ... Hva med å tone ned uttrykket bittelitt .. Her er det ingen stor scene min venn. Sitter i min ensomhet på kontoret Men jeg tar deg på alvor i hva du skriver. Du tror på fredelige hensikter, jeg tror ikke det vil fungere mot ekstreme. Jeg støtter også USA, selv om de av og til utfører ting jeg tar sterk avstand til. Men USA er våre nærmeste venner i denne verden og jeg vil knytte ennå sterkere bånd til dem. Det vil ikke du, etter hva jeg har forstått fra deg. Du er så opptatt med å fjerne akkurat disse ekstreme (og det er slett ikke feil), men hvis de fjernes på din måte, hva resulterer det i - jeg mener det er jo slik vi til nå har fjernet sånne problemer (siden steinalderen), og hvor har vi havnet? Du sier jo selv at disse terroristene er barbarer, og har holdninger som om de var neandertalere. Så enten tror du at de er genetisk disponert for barebari, eller så er de bare enda en indikasjon på at vold avler vold, og mennesket forblir en neandertaler, selv om du dresser han opp og gir han en tittel eller uniform Så, for å virkelig stoppe dette, så må vi vel gjøre det på en mer smart måte, og ikke gå for de enkleste løsningene. Når det gjelder usa, så skal de behandles som alle andre stater, nemlig på en vennlig og høflig måte, men å misforstå "vennskap" til å bety at de skal støttes i ett og alt, gjør oss til dårlige kamerater. Gode venner gir hverandre ærlige tilbakemeldinger, og respekterer likevel hverandre, fordi gode venner vet jo at de vil hverandre vel, selv om budskapet er ubehagelig. Hvis de ikke verdsetter oss for det vi er, da synes jeg ikke de er verdt vårt vennskap og støtte. En av de tåpeligste stundene med dette vennskapet vårt, var da Bush ble sur (God is with us - if your not with us, you are with the terrorists), og ikke ville ha vår statsminister på besøk. Og det hysteriet våre egne politikere viste i den situasjonen, fikk meg til å bli litt små kvalm - de oppførte seg som småunger, som var kastet ut av sandkassen av den største bølla i barnehagen Endret 19. august 2014 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Korstog er i historisk forstand en serie felttog, de fleste godkjent av paven, som fant sted fra 11. til 13. århundre. De fleste hadde som mål å sikre kristen kontroll over Det hellige land, som var under muslimsk kontroll. Prøver de nå og rygge denne ruta eller hva skjer ? Hører og har sett at de skyter mengder med folk fordi de ikke vil konvertere til islam ? Rygge denne ruta? Hvordan tror du områdene ble islamsk før korstogene? Korstogene var jo for å ta områder som islamistene hadde tatt ved makt tidligere. Og hvem styrte områdene før muslimene kom? Og hvem hadde de igjen tatt dem fra? osv. Hvem eide området først? Hvem var de første som flyttet inn på det folketomme området? Vi må snarest returnere landet til de rettmessige eierne. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Korstog er i historisk forstand en serie felttog, de fleste godkjent av paven, som fant sted fra 11. til 13. århundre. De fleste hadde som mål å sikre kristen kontroll over Det hellige land, som var under muslimsk kontroll. Prøver de nå og rygge denne ruta eller hva skjer ? Hører og har sett at de skyter mengder med folk fordi de ikke vil konvertere til islam ? Rygge denne ruta? Hvordan tror du områdene ble islamsk før korstogene? Korstogene var jo for å ta områder som islamistene hadde tatt ved makt tidligere. Og hvem styrte områdene før muslimene kom? Og hvem hadde de igjen tatt dem fra? osv. Hvem eide området først? Hvem var de første som flyttet inn på det folketomme området? Vi må snarest returnere landet til de rettmessige eierne. Gud Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Nå fant du deg en diger scene å tale til folket fra ... Hva med å tone ned uttrykket bittelitt .. Her er det ingen stor scene min venn. Sitter i min ensomhet på kontoret Men jeg tar deg på alvor i hva du skriver. Du tror på fredelige hensikter, jeg tror ikke det vil fungere mot ekstreme. Jeg støtter også USA, selv om de av og til utfører ting jeg tar sterk avstand til. Men USA er våre nærmeste venner i denne verden og jeg vil knytte ennå sterkere bånd til dem. Det vil ikke du, etter hva jeg har forstått fra deg. Du er så opptatt med å fjerne akkurat disse ekstreme (og det er slett ikke feil), men hvis de fjernes på din måte, hva resulterer det i - jeg mener det er jo slik vi til nå har fjernet sånne problemer (siden steinalderen), og hvor har vi havnet? Du sier jo selv at disse terroristene er barbarer, og har holdninger som om de var neandertalere. Så enten tror du at de er genetisk disponert for barebari, eller så er de bare enda en indikasjon på at vold avler vold, og mennesket forblir en neandertaler, selv om du dresser han opp og gir han en tittel eller uniform Så, for å virkelig stoppe dette, så må vi vel gjøre det på en mer smart måte, og ikke gå for de enkleste løsningene. Når det gjelder usa, så skal de behandles som alle andre stater, nemlig på en vennlig og høflig måte, men å misforstå "vennskap" til å bety at de skal støttes i ett og alt, gjør oss til dårlige kamerater. Gode venner gir hverandre ærlige tilbakemeldinger, og respekterer likevel hverandre, fordi gode venner vet jo at de vil hverandre vel, selv om budskapet er ubehagelig. Hvis de ikke verdsetter oss for det vi er, da synes jeg ikke de er verdt vårt vennskap og støtte. En av de tåpeligste stundene med dette vennskapet vårt, var da Bush ble sur (God is with us - if your not with us, you are with the terrorists), og ikke ville ha vår statsminister på besøk. Og det hysteriet våre egne politikere viste i den situasjonen, fikk meg til å bli litt små kvalm - de oppførte seg som småunger, som var kastet ut av sandkassen av den største bølla i barnehagen Vi burde alle være opptatt av og få fjernet ekstremisme, noe jeg også oppfatter deg til og mene. Men det er snakk om metode og der har vi ingen god fasit. Jeg forstår godt hva du mener og har ingen vansker med å være enig med deg, i prinsippet. Vold avler vold, det vet vi mye om. Ingen er født barbariske eller onde, om noen måtte tro det. Adferd skapes gjennom miljøbetingelser. Derfor må man også endre et samfunn på en positiv måte. Her må lokalbefolkningen selv styre sitt land. Det hjelper lite at vi i vesten går inn og forteller dem hvordan de skal leve. Det har verden erfart som et dårlig sjakktrekk. Men, vi kan ikke la de ansvarlige for det vi til nå har sett slippe unna. De er krigsforbrytere og skal etter mitt syn stilles for den internasjonale domstol. Hva slags metode vi benytter vil jeg overlate til fagfolk på område, de militære og andre med god kunnskap om ekstremisme og tilhørighet på stede. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 (endret) Denne videoen gir dere et inntrykk av områdets evige konflikter. https://www.youtube.com/watch?v=-evIyrrjTTY Endret 20. august 2014 av HoLy_CoW 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Forstår ikke hva som feiler folk. Hvorfor blir så mange tiltrukket av sånt svineri, og reiser ned for å mnege seg med dem. Tar livet av masse folk fordi de ikke converterer til en religion. Eller er det bare påskudd?Trist at vi er nødt til å slite med sånt noe i vår opplyste tid. Verden har behov for å bruke ressursene på andre saker. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Vi burde alle være opptatt av og få fjernet ekstremisme, noe jeg også oppfatter deg til og mene. Men det er snakk om metode og der har vi ingen god fasit. Jeg tror ikke jeg helt følger deg her .. Hvis du vil fjerne "ekstremisme", antar jeg du snakker om de dårlige utslagene av den samme er det som skal fjernes, fordi du vil vel ikke fjerne det som er "ekstremt godt" ..? Jeg forstår godt hva du mener og har ingen vansker med å være enig med deg, i prinsippet. Vold avler vold, det vet vi mye om. Ingen er født barbariske eller onde, om noen måtte tro det. Adferd skapes gjennom miljøbetingelser. Derfor må man også endre et samfunn på en positiv måte. Her må lokalbefolkningen selv styre sitt land. Det hjelper lite at vi i vesten går inn og forteller dem hvordan de skal leve. Det har verden erfart som et dårlig sjakktrekk. Her er vi enige. Men, vi kan ikke la de ansvarlige for det vi til nå har sett slippe unna. De er krigsforbrytere og skal etter mitt syn stilles for den internasjonale domstol. Hva slags metode vi benytter vil jeg overlate til fagfolk på område, de militære og andre med god kunnskap om ekstremisme og tilhørighet på stede Hvor skal vi starte å nøste opp i floken, for å finne alle de som er skyldige i den situasjonen? Jeg ser for meg at vi må veldig langt tilbake i tid, og se på ett utall av større og mindre bidragsytere? Hvorfor ikke la de som har stått i dette, også være de som løser floken, i og med at det er de som best vet hvor skoen trykker? Jeg mener at hvis de vanlige mødre og fedre (uavhengig av ideologi), får en vektigere røst, enn krigshunder, profitører, politikere og "annet rask", så har jeg god tro på at det kan gjøre myebra for å finne en mer farbar vei gjennom disse eldgamle aggressive vanene de har blitt formet i. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 (endret) Interessant sammendrag av boken i linken........... Ghaffar Hussain @GhaffarH · 6m New book 'Arabs without God' by @Brian_Whit - http://www.al-bab.com/blog/2014/august/arabs-without-god.htm#sthash.pXWPUbsJ.LS3y072R.dpbs … Endret 20. august 2014 av arthon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå