Eriksendrul Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Korstog er i historisk forstand en serie felttog, de fleste godkjent av paven, som fant sted fra 11. til 13. århundre. De fleste hadde som mål å sikre kristen kontroll over Det hellige land, som var under muslimsk kontroll. Prøver de nå og rygge denne ruta eller hva skjer ? Hører og har sett at de skyter mengder med folk fordi de ikke vil konvertere til islam ? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 ISIL er åpenbart hensynsløse & brutale, men jeg tar enkelte tingen med ei klype salt, bla. annet diverse historier om 1500 masakrert på en gang, osv. Vær også klar over at det er stor-politiske interesser inne i bildet. Skulle ikke forundre meg om vi snart hører at det skal opprettes et selvstendig Kurdistan, som da vil få full støtte fra USA/Nato, mens Iraks regjering selvsagt er imot, siden det er masse olje der. Diverse oljeselskaper har senere åra inngått lete-avtale direkte med regionale kurdiske myndigheter, dvs. "gått bak ryggen på" regjeringen i Bagdad. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Jeg lurer på om det vil komme en avlegger til ISIL som er mye mer brutal? Når dette har gått noen runder ender vi kanskje opp med en sånn "suicide squad" fra Monty Python? Jeg ser ikke for meg at ISIL vil komme over Svinesund. Bare navnet vil stoppe dem. 4 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 15. august 2014 Forfatter Del Skrevet 15. august 2014 For og være ærlig så driter jeg egentlig i hva som skjer, Men jeg bare kom på ordet Korstog, Og Kristene gikk jo korstog og slakta folk i hytt og pine før i tia. Dette virker bare veldig likt, kanskje ikke i en like stor skala enda. Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Haram kommune på Sunnmøre er også gøyal.. :-) Jeg lurer på om det vil komme en avlegger til ISIL som er mye mer brutal? Når dette har gått noen runder ender vi kanskje opp med en sånn "suicide squad" fra Monty Python? Jeg ser ikke for meg at ISIL vil komme over Svinesund. Bare navnet vil stoppe dem. 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Korstog er i historisk forstand en serie felttog, de fleste godkjent av paven, som fant sted fra 11. til 13. århundre. De fleste hadde som mål å sikre kristen kontroll over Det hellige land, som var under muslimsk kontroll. Prøver de nå og rygge denne ruta eller hva skjer ? Hører og har sett at de skyter mengder med folk fordi de ikke vil konvertere til islam ? Korstog var en reaksjon på erobringene muslimene gjorde før. Så det er ikke korstog de etterligner, men sin egen "profets" handlinger. Slik har islam alltid vært..... Men i vesten er det visstnok "fredens religion". Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Det mest skremmende med denne krigen, om vi skal kalle den krig. Er at verden sitter og ser på at mennesker henrettes slik nazistene gjorde mot jødene under krigen. Vi ser også at enkelte islamister, både her hjemme og i andre land som England åpent støtter dette. Uten at vi reagerer. Hvorfor går vi ikke inn tungt militært og benytter de metoder som må til for og få utryddet disse umenneskelige svina. Så bør alle som støtter dette settes i fangenskap og dømmes for brudd på menneskerettighetene. 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Både USA, Frankrike og England har bestemt å sende tunge våpen til kurderne for å hamle opp med ISIL Dette er vel og bra, men det ligger nok mer bak på lang sikt for de ovennevnte landene, og det er å sette kurderne i stand til å bekjempe sentral-regjeringen i Bagdad den dagen de går ut å krever selvstendig Kurdistan, for Irak som nasjon har ikke lyst å gi slipp på den oljerike provinsen. I mellomtiden fungerer interne flyktninger, humanitær nød og media-rapportering om massakre som i tur og orden overgår hverandre i grusomhet, som pre-text for å forberede denne hendelsen. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Både USA, Frankrike og England har bestemt å sende tunge våpen til kurderne for å hamle opp med ISIL Dette er vel og bra, men det ligger nok mer bak på lang sikt for de ovennevnte landene, og det er å sette kurderne i stand til å bekjempe sentral-regjeringen i Bagdad den dagen de går ut å krever selvstendig Kurdistan, for Irak som nasjon har ikke lyst å gi slipp på den oljerike provinsen. I mellomtiden fungerer interne flyktninger, humanitær nød og media-rapportering om massakre som i tur og orden overgår hverandre i grusomhet, som pre-text for å forberede denne hendelsen. Tenkte nylig på det samme. Dette må jo nesten ende med ett selvstendig Kurdistan, og evenutelle fremtidige konflikter med nabolandene for å samle de kurdiske områdene. Tviler sterkt på at det blir noen varig fred på veldig lenge. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Både USA, Frankrike og England har bestemt å sende tunge våpen til kurderne for å hamle opp med ISIL Dette har jo funket j*vlig bra før... Vesten sender våpen og senere ender våpenene opp i helt andre konflikter. Kanskje til og med brukes mot vesten igjen. Vi burde heller sende soldater som vi selv kan styre. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Hvorfor går vi ikke inn tungt militært og benytter de metoder som må til for og få utryddet disse umenneskelige svina. Jeg mener å huske at USA (m.fl.) var ganske tungt inne i Irak for noen år siden ... Men ettersom begrunnelsen da var å forhindre bruk av masseødeleggelsesvåpen, så kommer de vel neppe til å støtte bruk av masseødeleggelsesvåpen mot ISIL. Men du mener kanskje at "kirurgiske angrep" vil gjøre jobben? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 (endret) Det mest skremmende med denne krigen, om vi skal kalle den krig. Er at verden sitter og ser på at mennesker henrettes slik nazistene gjorde mot jødene under krigen. Vi ser også at enkelte islamister, både her hjemme og i andre land som England åpent støtter dette. Uten at vi reagerer. Hvorfor går vi ikke inn tungt militært og benytter de metoder som må til for og få utryddet disse umenneskelige svina. Så bør alle som støtter dette settes i fangenskap og dømmes for brudd på menneskerettighetene. Ja hvorfor ikke - vi klarte jo å skape hele denne situasjonen selv (Bush, "God is with US"), på tross av at Al Quida, på den tiden sa: Hurra, kom ned til oss så skal vi slakte dere for fote, det er akkurat det vi ønsker oss mest... og så dro vi seireren i land .., ikke sant? Så vi kan jo først få dømt våre egne krigsforbrytere, før vi begynner ny nedslakting av uskyldige, og sender de så kalt "skyldige" til galgen Hvordan blir neste "seier" seende ut, tror du - blir det noe igjen i det hele tatt? Endret 16. august 2014 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Sectoid Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Både USA, Frankrike og England har bestemt å sende tunge våpen til kurderne for å hamle opp med ISIL Dette er vel og bra, men det ligger nok mer bak på lang sikt for de ovennevnte landene, og det er å sette kurderne i stand til å bekjempe sentral-regjeringen i Bagdad den dagen de går ut å krever selvstendig Kurdistan, for Irak som nasjon har ikke lyst å gi slipp på den oljerike provinsen. I mellomtiden fungerer interne flyktninger, humanitær nød og media-rapportering om massakre som i tur og orden overgår hverandre i grusomhet, som pre-text for å forberede denne hendelsen. USA ville ha ett Irak - med regjering i Baghdad. Det er derfor de ikke ville væpne kurderne. Men nå som den irakiske hæren løper ifra alt ansvar har de ikke noe valg. Disse massakrene og grusomhetene er ikek noe pretekst for noe som helst - de er virkelighet. En virkelighet nå også vesten må forholde seg til. Irak må rett og slett deles opp. Det som blir spennende er å se om sjiaregjeringen i Baghdad klarer seg eller om mesteparten av Irak (untatt Kurdistan) blir under ISIS/Mahdi-kontroll og en krig mellom de to. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Det mest skremmende med denne krigen, om vi skal kalle den krig. Er at verden sitter og ser på at mennesker henrettes slik nazistene gjorde mot jødene under krigen. Vi ser også at enkelte islamister, både her hjemme og i andre land som England åpent støtter dette. Uten at vi reagerer. Hvorfor går vi ikke inn tungt militært og benytter de metoder som må til for og få utryddet disse umenneskelige svina. Så bør alle som støtter dette settes i fangenskap og dømmes for brudd på menneskerettighetene. Ja hvorfor ikke - vi klarte jo å skape hele denne situasjonen selv (Bush, "God is with US"), på tross av at Al Quida, på den tiden sa: Hurra, kom ned til oss så skal vi slakte dere for fote, det er akkurat det vi ønsker oss mest... og så dro vi seireren i land .., ikke sant? Så vi kan jo først få dømt våre egne krigsforbrytere, før vi begynner ny nedslakting av uskyldige, og sender de så kalt "skyldige" til galgen Hvordan blir neste "seier" seende ut, tror du - blir det noe igjen i det hele tatt? Interessant å se at en som liksom fremstiller seg selv som humanist ikke vil gjøre noe når mennesker slaktes. Hvilke krigsforbrytere snakker du om? Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Jeg mener å huske at USA (m.fl.) var ganske tungt inne i Irak for noen år siden ... Men ettersom begrunnelsen da var å forhindre bruk av masseødeleggelsesvåpen, så kommer de vel neppe til å støtte bruk av masseødeleggelsesvåpen mot ISIL. Men du mener kanskje at "kirurgiske angrep" vil gjøre jobben? Problemet i dagens krigføring er at man legger for mye etikk i det. Hva slags våpen de burde bruke overlater jeg til de militære og avgjøre. Bruk våpen som effektivt utrydder disse barbariske svina som skyter og begraver barn og kvinner levende. Hvordan de rydder dem av veien spiller mindre rolle. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 (endret) Det mest skremmende med denne krigen, om vi skal kalle den krig. Er at verden sitter og ser på at mennesker henrettes slik nazistene gjorde mot jødene under krigen. Vi ser også at enkelte islamister, både her hjemme og i andre land som England åpent støtter dette. Uten at vi reagerer. Hvorfor går vi ikke inn tungt militært og benytter de metoder som må til for og få utryddet disse umenneskelige svina. Så bør alle som støtter dette settes i fangenskap og dømmes for brudd på menneskerettighetene. Ja hvorfor ikke - vi klarte jo å skape hele denne situasjonen selv (Bush, "God is with US"), på tross av at Al Quida, på den tiden sa: Hurra, kom ned til oss så skal vi slakte dere for fote, det er akkurat det vi ønsker oss mest... og så dro vi seireren i land .., ikke sant? Så vi kan jo først få dømt våre egne krigsforbrytere, før vi begynner ny nedslakting av uskyldige, og sender de så kalt "skyldige" til galgen Hvordan blir neste "seier" seende ut, tror du - blir det noe igjen i det hele tatt? Interessant å se at en som liksom fremstiller seg selv som humanist ikke vil gjøre noe når mennesker slaktes. Hvilke krigsforbrytere snakker du om? Det vi egentlig i inne i, er en kamp mellom nord og sør, og skillelinjen er "religion og cash". Ikke mer mystisk enn det, og hvem som er de største barbarer vites ikke enda .. det er mer sånn at vi får høre at "de barbarene" har tatt sin "lovlige kvote" enda en gang - "IS", er ikke annet enn en naturlig evolusjon i en prosess som startet gud vet når, men i ett klima av "øye for øye" får vi nå disse reaksjonene Endret 16. august 2014 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Det vi egentlig i inne i, er en kamp mellom nord og sør, og skillelinjen er "religion og cash". Ikke mer mystisk enn det, og hvem som er de største barbarer vites ikke enda .. det er mer sånn at vi får høre at "de barbarene" har tatt sin "lovlige kvote" enda en gang - "IS", er ikke annet enn en naturlig evolusjon i en prosess som startet gud vet når, men i ett klima av "øye for øye" får vi nå disse reaksjonene Jeg forstår at film og bilder av mennesker som henrettes slik nazistene henrettet jødene ikke påvirker deg. Men jeg blir påvirket av slikt og mener verden ikke kan sitte og se på. Så kan du surre rundt med dine teorier i fred og ro. Det som er viktig nå er og få stoppet disse islamistene. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Du burde være den siste til å preke for andre hva angår svevende teorier Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Du burde være den siste til å preke for andre hva angår svevende teorier Jeg forholder meg ikke til svevende teorier. Jeg forstår hva du tenker på. Det viser bare at du totalt er kunnskapsløs på området. Men la oss slutte å krangle om det. Hva konkret ville du gjort med det vi alle ser i denne krigen? Kan vi akseptere at mennesker henrettes på denne måten? Eller skal vi kaste tiden bort på prat mens mennesker slaktes? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Men ellers hva angår saken, så er det altså en ny krig "Nord - Sør", (vi savner den "kalde klare krigen" vi hadde ..) Og det IS gjør, er samme trickset som Al Quida foretok ved å gjennomføre 911, eller ett mer nærliggende, vår egen abb .. Det handler om terror, og det betyr skremsel og helst så vi kjenner oss sjuke inn til beinet Det er forøvrig ett gammelt tricks - husker å ha hørt om tidligere despoter ol. som satte en passende frontstyrke med spesialsoldater i slaget, med oppgave å kutte av seg sitt eget hode, under stormløpet mot fienden Tenke seg til å se en haug med galninger som kommer vrælende mot en, mens de en etter en kutter hodet av seg .. det sier litt om hva som kommer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå