Produs Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Hei! Jeg skal nå gå på en 2 ukers antibiotika kur med 2 piller om dagen.. og er veldig lite fan av å ta piller, så tenker å ta det i maten eller noe annet som fjerner smaken? Og vil effekten være det samme? noen bra innspill? Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Det skal vel stå på resepten din som er festet på pilleesken?De gangene jeg har tatt antibiotika har jeg fått beskjed om å enten ta de 1/2 time før jeg spiser eller 2 timer etter at jeg har spist. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Melk. Ta det fra en som har klart å brekke seg av smuldrende og illesmakende tabletter Lenke til kommentar
Produs Skrevet 15. august 2014 Forfatter Del Skrevet 15. august 2014 har prøvd med smoothie med litt melk oppi, men smakte legesprit av hele mixen kansje taco med kjøttdeig og strø pillene i pulver over kjøttet mot slutten av stekinga? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 What? Hadde ikke gjort det hvis jeg var deg. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Det eneste du trenger å unngå er å få smaken på tungen. Putt den gjerne inn i en dash tubeost, eller kast den inn i munnen og svelg ned med vann. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Antibiotika skal vel aldri tas på tom mage, men jeg syns det var rart at du skal ta det før/etter mat. Jeg har alltid tatt det sammen med måltider, i så måte at jeg tygger maten litt, slenger en pille inn i ferdigtygget gugge og svelger. Merker ikke at den er der en gang. Evt kan du gjøre dette med alt annet også. En jordbær, potetgull, tubeost (som nevnt over), all mulig snacks. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Mulig det er avhengig av type antibiotika,det skal vel uansett stå på resepten hvordan det skal tas. Det jeg tok var apocillin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå