Gå til innhold

Problem med lyd-inngang

dalutsaf

Anbefalte innlegg

Hei, min L430 Thinkpad registrerer ikke hodetelefonene når jeg plugger dem inn. Jeg tror et eller annet står skeivt ved selve inngangen, så jeg lurer på om dette er noe jeg kan fikse selv. Er det lett å skru seg frem til innmaten? Eller burde jeg sende den inn til reparasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.youtube.com/watch?v=QpC8SUse2ao

Her ser du en annen kar som gjør det, så du kan jo egentlig bedømme selv hvor mye styr det er.

Om du burde sende den inn på reparasjon eller fikse selv, avhenger - personlig - av hvor gammel den er.

Dersom det er en gammel PC, som ikke utgjør verdens undergang om den blir ødelagt, ville jeg prøvd meg selv (Fordi det er gøy, rett og slett). Om det er en nyere PC ville jeg nok sendt den inn, UTEN å skru den opp først, med tanke på garanti.

Jeg skrudde opp en laptop igår for å fjerne støv fra CPU-vifta - det var litt av en prosess, men alt fungerte som vanlig. Dette er en 5-6 år gammel ASUS-laptop, så om den hadde blitt ødelagt hadde det ikke gjort meg mye.

EDIT:

Ser det var feil modell ifht den du posta, men som du skjønner finner du fort en video om hvordan prosessen er :)

Endret av MilKman'
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for utfyllende svar! Bestemte meg dog for å kjøpe meg USB-lydkort istedet. Er ingen smed med hardware, så ville nok gjort enda mer skade om jeg hadde prøvd meg frem med en skrutrekker. Kjøpte laptopen i en eller annen gate i trondheim, og kvitteringen har jeg mista, så garantireparasjon kan jeg vel glemme av... Bare rot, hehe!

Før lyd-inngangen ble ødelagt var jeg allerede misfornøyd med lydkvaliteten, så jeg tror det er riktig valg å prøve eksternt lydkort.

Lenke til kommentar

Takk for utfyllende svar! Bestemte meg dog for å kjøpe meg USB-lydkort istedet. Er ingen smed med hardware, så ville nok gjort enda mer skade om jeg hadde prøvd meg frem med en skrutrekker. Kjøpte laptopen i en eller annen gate i trondheim, og kvitteringen har jeg mista, så garantireparasjon kan jeg vel glemme av... Bare rot, hehe!

Før lyd-inngangen ble ødelagt var jeg allerede misfornøyd med lydkvaliteten, så jeg tror det er riktig valg å prøve eksternt lydkort.

Jeg vil selvfølgelig ikke anbefale deg å åpne PCen selv, men jeg gjorde det nylig med en Asus-PC, og det var no problemo. Om du er usikker på hva du kan ta i og helst ikke ta i, så kan du bruke et sånn statisk avlendene armbånd maxxtro-bws-180.jpg som festes i chassiet på PCen.

MEN; Så lenge et eksternt lydkort ikke er i veien er nok ikke det en dum idé! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...