Gjest ___________ Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 (endret) Hei Setter opp en budsjett gamer PC for min bror, men siden jeg har falt ut av hva som er bra og dårlig i dag, trenger jeg deres hjelp til å kvalitets sikre listen. Dette er hva jeg har satt opp: https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1428191&su=4A7518CA-C655-4318-BE89-03732EC186A6 Kom gjerne med innspill til hva som bør byttes til hva. Helst fra komplett.no, liker å holde bestillingen samlet. Kan ikke overgå 9000 kr totalt. Håper på å kunne kjøre det meste av dagens spill om mulig litt mer framtidsrettet. Endret 15. august 2014 av ___________ Lenke til kommentar
Mint0 Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Når det kommer til budsjett-bygg under 10k ville jeg generelt anbefalt å gå for AMD, for å få et virkelig "bang for the buck". Du har valgt ut et gtx670 skjermkort, det er et nvidia skjermkort. Hvis du heller velger å gå til AMD er denne en solid erstatter: https://www.komplett.no/asus-radeon-r9-270x-4gb-gddr5/813181, en asus versjon av radeon r9 270X, et virkelig bra skjermkort og helt grei kjøling for 2k. Du kan også gå over på en FX8350 prosessor fra AMD istedenfor i5-en du har valgt ut. 8350-en har 8 kjerner og en klokkehastighet på 4Ghz. Det er dog verdt å merke at ingen spill har nytte av 8 kjerner i dag, noe som gjør at jeg selv ville valgt Intel-prossesoren. Der er det mer kraft i hver kjerne. 650 watt vil nok holde for dette bygget, og ellers ser det egentlig helt okei ut. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 (endret) Kommentarene mine måtte være: - Litt kleint skjermkort. - Ingen CPU kjøler = Du utnytter ikke potensialet i CPU. Skal du klokke? - Trenger du DVD ROM? - Nesten 10% av budsjettet i kabinett... - Du har ikke listet opp OS, så da gjør ikke jeg det heller. Du kan sette sammen en mATX bygg på netonnet med vesentlig bedre ytelse. Her er et eksempel. https://www.netonnet.no/Customer/SharedList/14566 Du har noe dårligere chipset på HK der, så hvis du har planer om å klokke mye bør du gå for Z97 som du har gjort, men da må du ha en kjøler. Ellers er ytelsen jevnt over høyere i mitt oppsett. Sparer inn penger der man kan på budsjettbygg, og legger penga i POWER som Mr Clarkson ville sagt. Du kan også lese litt her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470 Endret 15. august 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Gjest ___________ Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 (endret) Markusvhagen, Ja jeg regnet med AMD ville gi meg mer for pengene men jeg var usikker på valg av modell så jeg tok bare et greit kort jeg er kjent med fra før. Angående prosessor er jeg enig med at 8 kjerner vil mest sannsynligvis i hannes bruk være overkill, da det hovedsaklig er gaming og enkel nettbruk/office. Kyrre S. Jeg likte virkelig oppsettet du lister fra netonnet.no, du har nok rett at det vil være et mer fornuftig kjøp enn det jeg har satt opp. PS: Har ingen planer om å overklokke hardware. Edit: Han kunne koste på seg en DVD ROM så det trenger ikke å erstatte kjøleren. Endret 15. august 2014 av ___________ Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Standard kjøleren er ikke verd noe som helst. Bråker gjør den også. Jeg ville spandert 200 kroner på en kjøler hvis jeg var deg. Hvis du må kjipe inn noen kroner, velg 4670K prosessoren. Da sparer du rett over hundrelappen iallfall, og det vil ikke bety noe for ytelsen. Du kan også gå ned til 4460 (og spare inn nok til en DVD..), men da mister du noe ytelse og funksjonalitet. Lenke til kommentar
Gjest ___________ Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Standard kjøleren er ikke verd noe som helst. Bråker gjør den også. Jeg ville spandert 200 kroner på en kjøler hvis jeg var deg. Hvis du må kjipe inn noen kroner, velg 4670K prosessoren. Da sparer du rett over hundrelappen iallfall, og det vil ikke bety noe for ytelsen. Du kan også gå ned til 4460 (og spare inn nok til en DVD..), men da mister du noe ytelse og funksjonalitet. Takker for hjelpen, da er oppsettet du linket til bestilt, la bare til DVD rom til 197,- som endring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå