Nazzar4 Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Hei. Har nylig kjøpt meg et nytt skjermkort, ram og en SSD disk. Når jeg starter PC-en låser den seg ved startskjermen, der man kan trykke ESC for startup menu etc. Det merkelige er når jeg kobler ifra skjermen og restarter begynner maskinen å pipe. Noen som vet hva som er gale? Kan det være skjermkortet? Det er jo helt nytt! Takker for svar. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Har du forsøkt å starte PCen uten noe annet enn skjerm og strøm koblet til? Jeg har vært borti det samme, og da var det faktisk en Logitech-mus som fucka det til... Dette gjelder altså at den låser seg i MB-splashscreen. Alternativt kan du også forsøke å fjerne og sette tilbake BIOS-batteriet. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 (endret) Hei. Har nylig kjøpt meg et nytt skjermkort, ram og en SSD disk. Når jeg starter PC-en låser den seg ved startskjermen, der man kan trykke ESC for startup menu etc. Det merkelige er når jeg kobler ifra skjermen og restarter begynner maskinen å pipe. Noen som vet hva som er gale? Kan det være skjermkortet? Det er jo helt nytt! Takker for svar. Du må poste en mye mer utfyllende tråd enn dette. Detaljert liste om alle komponenter vil hjelpe. Er du sikker på at du har montert de nye komponentene riktig? Skal du bruke den nye SSD'n til windows? Når du sier "startskjerm" mener du da BIOS? Har du erstattet et skjermkort med dette nye, eller brukte du onboard grafikk tidligere? Har du supplert med de nye minnebrikkene, eller har du erstattet de gamle med de nye? Hvis maskinen din ikke kommer forbi POST så har du mest sansynlig en hardwarefeil. Jeg ville gått over innmaten din og sjekket at ikke noe sitter dårlig. Ofte så har ikke folk montert skjermkort eller RAM skikkelig f.eks, eller de har fått løsnet en eller annen kabel mens de holder på å montere. Endret 16. august 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå