AfterGlow Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Nå skal Twitter revurdere reglene sine.Avdøde Robin Williams' datter forlot Twitter etter grov sjikane Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 hadde kansje vært relevant å skrive hva som ble sagt ? 8 Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 hadde kansje vært relevant å skrive hva som ble sagt ? det er ikke relevant egentlig. saken er den samme uansett om innhold. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Blaz3r Skrevet 15. august 2014 Populært innlegg Del Skrevet 15. august 2014 hadde kansje vært relevant å skrive hva som ble sagt ? det er ikke relevant egentlig. saken er den samme uansett om innhold. jeg syns ikke det. jeg syns hele artikelen var bortkastet å lese når jeg ikke vet hva som ble sagt/skrevet 10 Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 hadde kansje vært relevant å skrive hva som ble sagt ?det er ikke relevant egentlig. saken er den samme uansett om innhold. jeg syns ikke det. jeg syns hele artikelen var bortkastet å lese når jeg ikke vet hva som ble sagt/skrevet Just days after her father?s death Zelda Williams was bullied off both Instagram and Twitter. Trolls descended on her accounts, posting photoshopped photos of Robin Williams with bruises around his neck, and blaming her for her father?s suicide. 3 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Merkelig psykisk fenomen det der. Ting man kan få av ukjente i trygge omgivelser er så stygt at jeg ikke har ord for å beskrive det. Hvorfor? Hva er hensikten? 5 Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 grunnen er vel at de fleste som gjør sånn egentlig er pyser i det virkelige liv (hvertfall følesesmessig) og får "tøffet" seg anonymt på nettet.... 6 Lenke til kommentar
ebro Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 hadde kansje vært relevant å skrive hva som ble sagt ?det er ikke relevant egentlig. saken er den samme uansett om innhold. jeg syns ikke det. jeg syns hele artikelen var bortkastet å lese når jeg ikke vet hva som ble sagt/skrevet Just days after her father?s death Zelda Williams was bullied off both Instagram and Twitter. Trolls descended on her accounts, posting photoshopped photos of Robin Williams with bruises around his neck, and blaming her for her father?s suicide. Oi.. Hvis det var det såpass ille, så skjønner jeg at hun dro :O Lenke til kommentar
Milmo Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Det er jo det man egentlig har visst i lang tid at Internet-troll er psykopater og sadister. http://ind.pn/1hqCB6k 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Et fritt og åpent Internett vil alle ha, men bare ring NSA (så får de stoppet slike ting som dette)..... Kremt kremt, kanskje en litt dårlig spøk på feil tidspunkt? Lenke til kommentar
Milmo Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Et fritt og åpent Internett vil alle ha, men bare ring NSA (så får de stoppet slike ting som dette)..... Kremt kremt, kanskje en litt dårlig spøk på feil tidspunkt? Vel, en forskjell mellom ytringsfrihet og ren sjikane. Den grensa kan være hårfin, men den er der. Trengs dog ikke NSA i slike saker som det her, holder jo i lange baner at selskaper som Twitter og Instagram ordner opp i egen stue og luker ut de som ikke kan oppføre seg som folk. 1 Lenke til kommentar
hekatombe Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Nå har ikke jeg noen twitterkonto, men ville jeg blitt møtt med samme "omtanke" hvis jeg ble utsatt for sjikane og hets og deretter velger å "slette fra alle enheter"? Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Et fritt og åpent Internett vil alle ha, men bare ring NSA (så får de stoppet slike ting som dette)..... Kremt kremt, kanskje en litt dårlig spøk på feil tidspunkt? Vel, en forskjell mellom ytringsfrihet og ren sjikane. Den grensa kan være hårfin, men den er der. Trengs dog ikke NSA i slike saker som det her, holder jo i lange baner at selskaper som Twitter og Instagram ordner opp i egen stue og luker ut de som ikke kan oppføre seg som folk. Med fordel kunne disse blitt dømt i en domstol og så stilt til ansvar på nettet med navn og bilde. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Nå har ikke jeg noen twitterkonto, men ville jeg blitt møtt med samme "omtanke" hvis jeg ble utsatt for sjikane og hets og deretter velger å "slette fra alle enheter"? Nei, men igjen så ville du ikke blitt utsatt for sjikane i utgangspunktet. Kan ikke forestille meg at det er noe stas å være en skyteskive kun pga å være et kjent tryne uansett hvor mye sympati man får i ettertid. Lenke til kommentar
ancient_scars Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Nå har ikke jeg noen twitterkonto, men ville jeg blitt møtt med samme "omtanke" hvis jeg ble utsatt for sjikane og hets og deretter velger å "slette fra alle enheter"? Nei, men igjen så ville du ikke blitt utsatt for sjikane i utgangspunktet. Kan ikke forestille meg at det er noe stas å være en skyteskive kun pga å være et kjent tryne uansett hvor mye sympati man får i ettertid. Du må ikke være kjendis for å bli utsatt for sjikane på internett. Jeg er enig i at kjendiser ofte får spesialbehandling i saker som dette, men nå blir det forhåpentligvis gjort noe med det. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Nå har ikke jeg noen twitterkonto, men ville jeg blitt møtt med samme "omtanke" hvis jeg ble utsatt for sjikane og hets og deretter velger å "slette fra alle enheter"? Nei, men igjen så ville du ikke blitt utsatt for sjikane i utgangspunktet. Kan ikke forestille meg at det er noe stas å være en skyteskive kun pga å være et kjent tryne uansett hvor mye sympati man får i ettertid. Du må ikke være kjendis for å bli utsatt for sjikane på internett. Jeg er enig i at kjendiser ofte får spesialbehandling i saker som dette, men nå blir det forhåpentligvis gjort noe med det. Nei, men du må være kjendis for at det skal bli oppslag i media. Det er jo hele poenget. Derfor får de "spesialbehandling", og derfor setter det større press på at sjikane i større grad blir fjerna. Det er til hjelp for mannen i gata også. 1 Lenke til kommentar
ancient_scars Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Nå har ikke jeg noen twitterkonto, men ville jeg blitt møtt med samme "omtanke" hvis jeg ble utsatt for sjikane og hets og deretter velger å "slette fra alle enheter"? Nei, men igjen så ville du ikke blitt utsatt for sjikane i utgangspunktet. Kan ikke forestille meg at det er noe stas å være en skyteskive kun pga å være et kjent tryne uansett hvor mye sympati man får i ettertid. Du må ikke være kjendis for å bli utsatt for sjikane på internett. Jeg er enig i at kjendiser ofte får spesialbehandling i saker som dette, men nå blir det forhåpentligvis gjort noe med det. Nei, men du må være kjendis for at det skal bli oppslag i media. Det er jo hele poenget. Derfor får de "spesialbehandling", og derfor setter det større press på at sjikane i større grad blir fjerna. Det er til hjelp for mannen i gata også. Jeg har ikke sett noe forskning som tyder på at det du sier er tilfelle. Tvert i mot. Sjikane på nett er et økende problem. Det hyles og skrikes en kort periode og så blir det stille til neste tilfelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå