Skrutrekkern Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 (endret) Da har tiden kommet for å begynne på særemne i norsk på vg3 studiespesialiserende. Jeg har bestemt meg for å fordype meg i temaet slang, men jeg sliter litt med å komme fram til en bra problemstilling. Er det noen av dere her som har erfaring med slang som særemne i norsk? Noen som har et forslag til problemstilling? Endret 15. august 2014 av Mikeyy Lenke til kommentar
Student23 Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Du kan vel ha: Truer slangord det norske språk.Siden slang er vel typiske engelske ord. Har egentlig ikke peiling, men håper du kanskje kan bruke dette litt. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 (endret) Prøv å unngå en ja/nei-problemstilling som den over (i tillegg har det et fasitsvar: Nei, fordi deskriptivt språk er i stading endring, og det er helt naturlig at ord fra dominerende kulturformidlere tas opp i ethvert språk). Hvis du er interessert i slang som fenomen, så er det jo mange måter å angripe det på. For eksempel, hvilke ord som nå har gått inn i dagligspråket begynte som slanguttrykk, hvilke slangord er utbredte i dag og hvor, blant hvem? Ser du for deg at noen av dem kommer til å miste slangstempelet etter hvert som de blir en del av stadig fleres dagligspråk?Læreren din kan helt sikkert hjelpe deg med å presisere problemformuleringen slik at du ikke gaper over for mye. Endret 18. august 2014 av Zealuu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå