Gå til innhold

[Løst] Regne ut tabeltrekk i Excell

Anbefalte innlegg

Sliter litt med å få satt opp sånn at jeg får opp akkurat hva jeg får i lønn etter skatt.

Har lagt opp timer, tillegg osv, og summen av timer ganger timeslønn + tillegg, men så skulle jeg gjerne kjørt summen av det gjennom en tabelltrekk formel sånn at jeg får endelig lønn.

Noen som har noen forslag? Prøvde å google, men da kom det opp 5 år gamle tråder som jeg ikke skjønte så mye av... Er ingen kløpper i excell

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes dette høres unødvendig komplisert ut. Har du så enorm stor forskjell i brutto månedslønn? Hvilken tabell trekker du fra? 7100? 7102? osv..

Jeg ville heller bare regnet ut gjennomsnittlig brutto månedslønn, gått inn i den tabellen du bruker og sjekket hva trekket er her og hva dette er i prosent. Så kan du bare gange lønnen du har regnet deg frem til med den inverse av skattetrekket.

Normalt kan man regne 30 - 40 % skattetrekk.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Syntes dette høres unødvendig komplisert ut. Har du så enorm stor forskjell i brutto månedslønn? Hvilken tabell trekker du fra? 7100? 7102? osv..

Jeg ville heller bare regnet ut gjennomsnittlig brutto månedslønn, gått inn i den tabellen du bruker og sjekket hva trekket er her og hva dette er i prosent. Så kan du bare gange lønnen du har regnet deg frem til med den inverse av skattetrekket.

Normalt kan man regne 30 - 40 % skattetrekk.

Ja, det er stor forskjell på det. Er deltidsstilling.

Det er tabell 7100. Fant denne her

Men skjønner ikke helt formellen. Jeg har fått lagt inn hele tabellen i sheet 2. Så den ligger klar. Må bare få til formellen. Summen av lønn før skattetrekk ligger på D23. Tabellen ligger i Sheet 2 med lønnsgrunnlag i kolonne D, og trekk i kolonne E.

EDIT: Fikk det til :) Da er alt klappet og klart

Endret av David_1214
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...