BloodRedShoes Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 I morgen skal jeg i bryllup til en kamerat av meg og tro det eller ei så gruer jeg meg. Den eneste grunnen til det er at jeg kommer til å treffe på en dame (P) som jeg hadde noe på gang med, men som skar seg for noen uker siden. Grunnen til dette er litt spesiell og jeg skal prøve å forklare den etter beste evne. For fire måneder siden var jeg i bryllup til en annen kamerat. Der traff jeg denne dama og vi snakket sammen en god stund. Jeg har alltid vært klar over hvem hun er, men har aldri hatt noe spesiell kontakt da vi begge har bodd forskjellige steder osv. Har hatt alltid et godt øyne til henne, men har aldri gjort noe mer ut av. Senere samme kveld danset jeg med en venninne ® av henne som jeg har kjent hele livet mitt og har hatt kontakt med hele livet. På slutten av dansen ble det litt kyssing uten at jeg tenkte noe mer over det. Dagen etter besøkte jeg R da hun hadde flyttet inn i ny leilighet og jeg følte det var på sin plass å avlegge et besøk mens jeg var hjemme (jeg bor i utlandet). I ettertid holdt jeg kontakt med både P og R. P grunnet at jeg var/er interessert, R grunnet at vi alltid har vært i kontakt. Kontakten med P var aldri intens, bare litt oppdateringer med jevne mellomrom. Etter hvert som tiden skred frem ble det mer og mer kontakt. Jeg gledet meg voldsomt til å vi skulle treffes på et felles arrangement i juli og det vet jeg hun også gjorde. To uker før var R på besøk hos meg sammen med to andre venner. Det skjedde ingen ting som helst mellom oss og det var egentlig bare en helg der fire personer hadde det morsomt sammen. På det nevnte arrangementet ble det god stemning mellom meg og R. Det endte til slutt med at jeg overnattet hos henne uten noen form for sex. Jeg hadde det kanonkjekt og det hadde hun også. I dagene etterpå tekstet vi frem og tilbake, samt noen bilder i ny og ne. Så 10 dager etterpå fikk jeg en beskjed. Se teksten nedenfor. R: "Forresten, jeg tror ikkke det er så lurt at jeg er din date i bryllupet (som vi skal i nå). Jeg vet ikke om du har tenkt over det, men det blir for dumt at du kysset med R med i bryllupet i april" Meg: Sender du over nummmeret ditt? Jeg henger ikke helt med nå og føler dette trenger en forklaring. R: Det føler ikke jeg. Vi er som søstre for hverandre og rører aldri samme gutten. For en annen gang, vil jeg anbefale at du ikke prøver deg på to venninner samtidig. Jeg er ikke sur eller noe, det kommer bare aldri til å skje! Meg: Hva i alle dager snakker du om? Fint om vi kan rense luften. R: Greit nok, men ikke nå. Jeg må vaske bilen for kattepiss. Meg: Haha, den er grei. Jeg ringer deg senere. Hva er ditt nummer? R: Nei, jeg er ikke interessert nå. Jeg har andre ting å tenke på. Du får rense luften en annen gang. Meg: Greit det. Jeg er litt sjokkert og enda mer lei meg. R: Ikke vær lei deg. Du kan ikke tape noe du ikke har hatt. Meg: Vennligst gi en lyd når du ha en samtale. Der stoppet samtalen og jeg har ikke hørt noe i etterkant. Følgende ting kan være verdt å nevne: - Jeg har aldri prøvd meg på P og har eller aldri hatt noen intensjoner om å gjøre det. - Folk (vi har felles venner) har vært klar over at vi kysset i bryllupet, men folk har også vært klar over det ikke er noe mellom oss. - Siden de er bestevenninner var jeg sikkert på at hun også var klar over det - Det ville vært rein og skjære idioti å prøve seg på begge samtidig! Temmelig kjip situasjon. Spesielt med tanke på at vi skal i samme bryllup i morgen og jeg vet dette blir en snakkis. Jeg styrer alltid unna konfrontasjoner i slike sammenhenger så jeg kommer ikkke til å gjøre noe større nummer utav det. Dette bryllupet handler ikke om meg! Jeg hadde virkelig troen på dette og synes R er en kul jente på mange måter. Jeg vet ikke hvordan jeg skal angripe saken egentlig da jeg på mange har latt meg forelske og jeg er temmelig sikker på at hun følte det samme. Kan det aldri bli noe mellom oss grunnet kyssingen i det forrige bryllupet er det håpløst uansett. Er grunnen til hennes reaksjon at hun tror jeg har prøvd meg på begge samtidig må jeg sette i gang en redningsaksjon uten sidestykke. Uansett utfall har jeg behov for å få renvasket meg selv. Jeg har aldri drevet skittent spill og synes ikke noe om å bli anklaget for det uten mulighet til å forklare meg. Innspill mottas med stor takk Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Jeg lurer på om du gikk litt i surr med initialene? Var det R eller P som tok kontakt? P vet ikke at du og R alltid har vært venner og hatt kontakt? Har dere brukt å kysse etc? Lenke til kommentar
BloodRedShoes Skrevet 15. august 2014 Forfatter Del Skrevet 15. august 2014 Ja, litt rot med initialene. Kontakten var vennlig med begge i starten, Kontakten med P litt mer intens etter hvert uten at det betyr at vi tekstet 24/7. De siste dagene før arrangementet merket jeg dog at hun ble mer nyskjerrig. Nei, vi aldri kysset før og jeg tror aldri vi kommer til å kysse igjen heller. Vi har rett og slett kjent hverandre i 20 år, og har alltid hatt en fin og avslappet tone. Kommentar? Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 er det mulig å prate med R og få henne til å forklare situasjonen for P? At hun kan si at det ikke er noe mellom dere og at det heller aldri vil bli noe mellom dere og at hun ikke er interessert i deg på den måten? Du kunne pratet med P selv, men hun virker ikke så interessert i å ha kontakt? Lenke til kommentar
BloodRedShoes Skrevet 15. august 2014 Forfatter Del Skrevet 15. august 2014 Selv om jeg har kjent R lenge er de nærmere enn hva vi er så det tror jeg ikke er noen god ide. Jeg har absolutt ingen ambisjoner å blande meg inn i vennskapet deres. Jeg vil være venn med R og jeg vil bli bedre kjent med P. Jeg har jo ikke hørt mer fra P siden denne samtalen jeg refererte til. Jeg må jo respektere at hun ikke ville snakke om det der og da, men på et eller annet tidspunkt må jeg få ventilert meg (nei, det blir ikke i morgen!) Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Høres nesten ut som om det beste er å si til både P og R at du syns det har blitt en veldig dumt situasjon og at det ikke var hensikten din i det hele tatt og at du ikke skal forsøke å gi noen signaler til noen av dem og rett å slett holde kontakten på et relativt vennskapelig nivå rett å slett. Er nok en av dem som har tatt en konklusjon litt vel kjapt - og det er egentlig litt opp til den som har gjort det å prøve å forstå. Ihvertfall etter at du har selv foreslått å rense luften. Tør jeg spørre om alder på alle 3? Lenke til kommentar
BloodRedShoes Skrevet 15. august 2014 Forfatter Del Skrevet 15. august 2014 Jeg er 32. De er 27 og 26. Jeg har et behov for å få lagt frem min historie på et vis, men usikker på når og hvor. Hvordan bør jeg opptre i bryllupet? Min foreløpige plan er tilbakelent og ikke kontaktsøkende. Dersom de dunker borti meg svarer jeg høflig og hyggelig. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Du får være avslappet og ta det derfra. Mulig de er litt dramainclined..? Ikke lett å bli kloke på, slik du beskriver. Lykke til! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 R er forelsket i deg. Hvis dem er som søstre, så har dem snakket sammen. Hvis R var like klar på at det aldri skulle bli noe mellom dere så hadde hun sagt det til P og sagt at "NEINEI, vi er bare venner og har alltid vært det". MEN, det sa hun ikke til P, noe som resulterer i at P holder seg unna. R har sagt til P at dere kyssa og at dere har noe på gang. Til syvende og sist, ikke kyss bestevenninna til jenta du er forelsket i. Da er du bare dum. 2 Lenke til kommentar
BloodRedShoes Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 Bare for å være sikker: P er jenta jeg kysset for en stund siden og som jeg har kjent hele livet. R er jenta jeg er interessert i og som jeg overnattet hos. Kyssingen med P skjedde før jeg egentlig ble kjent med R. P er ikke forelsket i meg og jeg tror faktisk hun har noe på gang en annen, noe som jeg egentlig bare synes er kjekt. R derimot, har jeg forelsket meg i og jeg er sikker på at hun følte/føler det samme. Samtidig har det kysset og det faktum at vi har hatt kontakt messet opp ting her. Kyssingen var uskyldig, men det vil jeg aldri få endret. Det at hun tror jeg har prøvd meg på P medfører dog ikke riktighet og det ønsker jeg å få frem i lyset. Det ville vært idioti da jeg kjenner til deres vennskap og jeg driver ikke med skittent spill. Lenke til kommentar
BloodRedShoes Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 Under gårsdagen bryllup snakket jeg med tre-fire minutter med P. Bare vanlig prat som ferie, jobb osv. Jeg snakket ikke i det hele tatt med R utenom et modig hei relativt tidlig på kvelden. Det var tydelig at begge var relativt uvel med situasjonen, men det hadde vel aldri verden løst noe som helst å diskutert denne saken i bryllupsfest. Per nå ser jeg ingen annen utvei enn å skrive en melding hvor jeg forteller min historie. Uansett utfall har jeg behov for å ventilere meg på et eller annet vis. Hva synes folket? Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Du kan jo gi henne linken til denne tråden, kanskje? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Du kan jo gi henne linken til denne tråden, kanskje? værd et forsøk hvis det er tapt uansett.... Hvis P var like klar som deg på at dere kun er venner, og P og R er gode venner, så tror jeg P ville overtalt R til at dere bare er uskyldige venner og at du ikke har gjort noe seriøst fremstøt. Så hvorfor R ikke tror dette får meg til å tvile på om de egentlig er så gode venner eller om du faktisk ikke har gjort et fremstøt med kyssingen din..... noe skurrer.... Lenke til kommentar
BloodRedShoes Skrevet 18. august 2014 Forfatter Del Skrevet 18. august 2014 Jeg kan ikke snakke for hva P har trodd, men jeg kan være sikker på mine tanker/intensjoner. Faktum er at jeg aldri har tenkt tanken på å gjøre noe fremstøt på P. Jeg vet jo at disse er nære venner så det ville uansett vært idioti å prøvd meg begge samtidig. Er en lang forklarende tekst bare masete og teit eller bør jeg gjøre det? Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Det spørs hvor forelsket og interessert du er Lenke til kommentar
BloodRedShoes Skrevet 18. august 2014 Forfatter Del Skrevet 18. august 2014 Jeg er som du sikkert forstår superinteressert. Mest fordi jeg synes hun virker veldig kul og annerledes, noe jeg virkelig ser etter hos kvinner. Så ja, jeg vil i det minste bli bedre kjent med henne. Forelsket? Ja, det føler jeg jo Samtidig er jo det grunnlaget litt tynt. Hva tror du? Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Jeg ville forsøkt å forklare for henne, potensiell gevinst er vel veldig bra? Har hun andre trodd at du var interessert? Lenke til kommentar
BloodRedShoes Skrevet 18. august 2014 Forfatter Del Skrevet 18. august 2014 Ja, sannsynligheten er vel stor for det. Det har jeg jo ikke vært og det har jeg heller aldri følt at hun var. Jeg har kjent henne lenge og er mildt sagt overrasket om hun har følt det. Samtidig gjør jo også jeg feil så det kan hende jeg har gitt signaler uten at jeg har vært klar over det. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Har du prøvd å prate med henne om det da? Lenke til kommentar
BloodRedShoes Skrevet 18. august 2014 Forfatter Del Skrevet 18. august 2014 Nei, til nå har jeg respektert vennskapet deres og ønsker ikke å stikke kjepper i hjulene for det. De er tross alt nærmere enn det vi er. Jeg er villig til å kjempe for denne saken. Jeg ønsker dog å gjøre det riktig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå