The Little Lucid Moments Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Så i en annen tråd her at antidepressiva renges som "narkotikum" i mange land og misbrukes av rusmisbrukere. Jeg ble litt nysgjerrig på denne uttalelsen. For jeg har aldri tenkt på midler som Cipralex som noe det går an å ruse seg på. Snarere tvert imot, etter hva jeg selv har av personlige erfaringer. Men jeg hørte for noen år siden noen snakket om at misbrukere blandet antidepressiva med andre slags stoffer, for å oppnå en helt annen effekt - stemmer dette? (Men det jeg da tenkte, var at det var snakk om benzodiazepiner, ikke antidepressiva. For det var en som hadde spurt om noen hadde noen antidepressiva å låne han, men så var det visst "feil type" de hadde.) Håper ingen her tror jeg skriver dette for å misbruke. Nei, det er av "akademisk interesse". (Forsøkte å finne noe på nettet, men kom bare inn på (bl.a.) en tåpelig side som skrev at antidepressiva tok flere liv enn heroin og metamfetamin.) Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Nei, dette hørtes dumt ut. Det gjelder i hvert fall ikke SSRI-preparater. Kanskje medisiner som Wellbutrin, Reboxetine, Viloxazine, Buspirone. Men ingen av disse gir noen rus i seg selv. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 15. august 2014 Forfatter Del Skrevet 15. august 2014 Slo opp de du nevnte. Tror ikke jeg har prøvd noen av dem. Men noen typer antidepressiva, altså. Hm. De jeg hørte holdt på med dette er folk som putter i seg alt de kommer over... gjerne samtidig... kan jo være de har noen rare teorier om cocktailene sine? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Jeg har aldri hørt om dette, nei. Hvilken tråd var det det ble hevdet? Geir Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Det var meg. Midler som zanax er veldig mye misbrukt i amerikanske fengsler f.eks. Bare for rusen sin. De blander det med hjemmelaget alkohol, s.k. hooch og blit r skikkelig rusa. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 15. august 2014 Forfatter Del Skrevet 15. august 2014 Ah, men det er jo benzodiazepin. Ganske "sterkt" benzodiazepin, og. Sikkert noen som får det mot depresjon, dog, ja... Helt sikkert noe lignende de misbrukerne jeg hørte om mente, og... Tenkte mer "antidepressiva" som gruppering av medisiner, ikke hva som ev. blir brukt mot depresjon. Men da er jo det oppklart. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Aha. Ja, da er det helt korrekt. Men Zanax er ikke antidepressiva. Geir Lenke til kommentar
Q.Q Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Så i en annen tråd her at antidepressiva renges som "narkotikum" i mange land og misbrukes av rusmisbrukere. Jeg ble litt nysgjerrig på denne uttalelsen. For jeg har aldri tenkt på midler som Cipralex som noe det går an å ruse seg på. Snarere tvert imot, etter hva jeg selv har av personlige erfaringer. Men jeg hørte for noen år siden noen snakket om at misbrukere blandet antidepressiva med andre slags stoffer, for å oppnå en helt annen effekt - stemmer dette? (Men det jeg da tenkte, var at det var snakk om benzodiazepiner, ikke antidepressiva. For det var en som hadde spurt om noen hadde noen antidepressiva å låne han, men så var det visst "feil type" de hadde.) Håper ingen her tror jeg skriver dette for å misbruke. Nei, det er av "akademisk interesse". (Forsøkte å finne noe på nettet, men kom bare inn på (bl.a.) en tåpelig side som skrev at antidepressiva tok flere liv enn heroin og metamfetamin.) Når jeg gikk på Zoloft, merket jeg det var flere ganger det kunne dukke opp en følelse av Euphoria som var veldig behagelig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Så i en annen tråd her at antidepressiva renges som "narkotikum" i mange land og misbrukes av rusmisbrukere. Jeg ble litt nysgjerrig på denne uttalelsen. For jeg har aldri tenkt på midler som Cipralex som noe det går an å ruse seg på. Snarere tvert imot, etter hva jeg selv har av personlige erfaringer. Men jeg hørte for noen år siden noen snakket om at misbrukere blandet antidepressiva med andre slags stoffer, for å oppnå en helt annen effekt - stemmer dette? (Men det jeg da tenkte, var at det var snakk om benzodiazepiner, ikke antidepressiva. For det var en som hadde spurt om noen hadde noen antidepressiva å låne han, men så var det visst "feil type" de hadde.) Håper ingen her tror jeg skriver dette for å misbruke. Nei, det er av "akademisk interesse". (Forsøkte å finne noe på nettet, men kom bare inn på (bl.a.) en tåpelig side som skrev at antidepressiva tok flere liv enn heroin og metamfetamin.) Når jeg gikk på Zoloft, merket jeg det var flere ganger det kunne dukke opp en følelse av Euphoria som var veldig behagelig. Hvor mange mg tok du når det skjedde? Lenke til kommentar
Q.Q Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Så i en annen tråd her at antidepressiva renges som "narkotikum" i mange land og misbrukes av rusmisbrukere. Jeg ble litt nysgjerrig på denne uttalelsen. For jeg har aldri tenkt på midler som Cipralex som noe det går an å ruse seg på. Snarere tvert imot, etter hva jeg selv har av personlige erfaringer. Men jeg hørte for noen år siden noen snakket om at misbrukere blandet antidepressiva med andre slags stoffer, for å oppnå en helt annen effekt - stemmer dette? (Men det jeg da tenkte, var at det var snakk om benzodiazepiner, ikke antidepressiva. For det var en som hadde spurt om noen hadde noen antidepressiva å låne han, men så var det visst "feil type" de hadde.) Håper ingen her tror jeg skriver dette for å misbruke. Nei, det er av "akademisk interesse". (Forsøkte å finne noe på nettet, men kom bare inn på (bl.a.) en tåpelig side som skrev at antidepressiva tok flere liv enn heroin og metamfetamin.) Når jeg gikk på Zoloft, merket jeg det var flere ganger det kunne dukke opp en følelse av Euphoria som var veldig behagelig. Hvor mange mg tok du når det skjedde? Sto på 75 mg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 hm merkelig jeg går på 200 mg og kjenner egentlig ikke noe spesielt Lenke til kommentar
Q.Q Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 hm merkelig jeg går på 200 mg og kjenner egentlig ikke noe spesielt Ja, det er jo kjent at folk får forskjellige effekter av slike antidepressiva. Mener jeg leste et sted at Euphoria kan være en bivirkning til Zoloft. Er tydeligvis ikke den eneste som har opplevd det. Link Lenke til kommentar
vidor Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Det eneste som er fellestrekk mellom dem som tar medisiner er virkestoffene. Hvordan disse fungerer på den enkelte varierer. Det er bare å se på bivirkningsprofilene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå