Gå til innhold

Multicom Kunshan P150

Vetafaen

Anbefalte innlegg

Hei,

Har ett problem på Pcn, skjermkortet eller kjøling i laptop er defekt. Multicom har forsøkt reparert to ganger. Pcn er dessverre kjøpt på firma og reklamasjonsfristen\garanti er over. Er forsåvidt ganske skuffa over Multicom vedr. support og service, lavmål!

Skjermkort (Amd hd 6990M) og porten til skjermkortet ble skiftet ut ved reparasjon. Kjøpte meg en stasjonær PC under 2. reparasjon da de bruker satan så lang tid for å reparere (ca. 6 uker per reparasjon)

Tilbake til problemet; Skjermen blir svart når den laster inn driverne ved oppstart av Windows. Har formatert\reinstallert Windows 7 og 8 (i 32 og 64 bits versjoner)

Har prøvd å avinstallere driverne i safemode(fungerer fint i safemode), men Windows finner driver på nytt ved oppstart og det blir svart.

Ønsker å kunne benytte laptop til enkelt bruk som for.eks streaming\surfing på stua.

Finnes det noen universelle drivere eller andre løsninger? Vurdere å bestille nytt GFX, men må nok ut med 1 500,- så leter etter enklere løsninger.

Setter pris på alle svar

Endret av Vetafaen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det funger i sikkerhetmodus, kan det tenkes at skjermkortet ikke er defekt.

Prøvd å reinstallere operativsystemet på nytt?

Hvis det ikke hjelper og du får svart skjerm da også, er det tydligvis skjermkortet defekt for 3 gang.

Nå vet jeg ikke hvordan det funger for bedrifter, men for privat personer utsetter normalsett reklamasjon fra den datoen skjermkortet ble byttet ut, slik at man i prinsippet får nye år på nye deler.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har prøvd å formatere og installere flere Windows versjoner, men ender opp med samme problem. Multicom gir garanti på 3 måneder etter reparasjon. Om reklamasjons tiden fornyes ved de nye delene er jeg usikker på, kjøpsloven som bedrifter må forholde seg til er åpen for tolkning og gjør det enkelt å avvise for selger pga. det. Har vært i en lang dialog med Multicom og de veldig lite service innstilt så gidder ikke å bruke mer tid\ressurser på det.

Lenke til kommentar

Uten å ha satt meg inn i akkurat denne laptoppen. Så høres problemet veldig likt ut noe jeg opplever med min acer. Hvis jeg i bios setter grafikk til å være switchable. Starter Windows i safe mode men kommer i en bootloop om jeg starter i normal modus, grunnet skjermkortdriverne. Hos meg må jeg bruke det dedikerte skjermkortet for at laptopen skal fungere. I min bios er dette kalt discrete. Verdt å sjekke ut tenker jeg. Har for øvrig også AMD skjermkort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...