Torhild Jansen Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Plagsomme gjester. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
luistheghost Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Vepsen er plagsom, og kan for noen være farlig. Fruktdyrkere bør vite at den er nyttig i hagen, den fanger skadedyr på treet ditt, og den er med på i bestøve blomstene. Noe å tenke på når bie- og humlebestanden er på nedadgående. Denne tassen er nå igang med å høste lønn for strevet, og det på en veldig irriterende måte. Etter regnvær sveller plommene og kan sprekke, det gir lett tilgang til herlighetene. Jeg prøver å høste plommene mine før den slår seg løs, og aksepterer at naturen oftest går sine egne veier. De mest skadde plommene legger jeg på bakken under treet. De fortsetter ofte festen på dem for å slippe bryderiet med å gnage hull på skallet til hele plommer. Flott bilde, fin dokumentasjon! Vh. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 15. august 2014 Forfatter Del Skrevet 15. august 2014 Vepsen er plagsom, og kan for noen være farlig. Fruktdyrkere bør vite at den er nyttig i hagen, den fanger skadedyr på treet ditt, og den er med på i bestøve blomstene. Noe å tenke på når bie- og humlebestanden er på nedadgående. Denne tassen er nå igang med å høste lønn for strevet, og det på en veldig irriterende måte. Etter regnvær sveller plommene og kan sprekke, det gir lett tilgang til herlighetene. Jeg prøver å høste plommene mine før den slår seg løs, og aksepterer at naturen oftest går sine egne veier. De mest skadde plommene legger jeg på bakken under treet. De fortsetter ofte festen på dem for å slippe bryderiet med å gnage hull på skallet til hele plommer. Flott bilde, fin dokumentasjon! Vh. Takk for en interessant kommentar Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Jaggu fant'n sprekken og du fant vepsen. Passer godt midtstilt og symmetrisk dette. Lys, skarphet, farger og detaljer er det jo ingenting å si på. Roar Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 15. august 2014 Forfatter Del Skrevet 15. august 2014 Jaggu fant'n sprekken og du fant vepsen. Passer godt midtstilt og symmetrisk dette. Lys, skarphet, farger og detaljer er det jo ingenting å si på. Roar Takk for en hyggelig kommentar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg