Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vansker med å stole på kvinner


Anbefalte innlegg

I vår tid, med alskens aktiviteter og/eller unnskyldninger, er det rart å ikke klare stole på noen pga en persons handlinger?
For å gjøre spørsmålet litt enklere, når en person ødelegger nok (Om ikke flere ganger), hvorfor er det sett som merkelig å ikke klare stole på andre?

Hvorfor er det 'alltid' mannen som får skylden for at ting ikke fungerer.
Er det personen som har ødelagt, eller personen med 'trust-issues' som har skylden for at sistnevnte ikke lenger evner å stole på folk?

Selv synes jeg førstnevnte. Klart, det er nok fryktelig individuelt, men jeg tør sette en knapp på at den som blir lyvet til nok, ikke har skylden.

 

Ja, jeg er mann.

Ja, dette gjelder nok mitt eget forhold til kvinner.

Og nei, jeg er nok heller ikke en veik kar, som noen ville påstått om jeg ikke hadde skrevet dette. ;p

 

Jeg prøver ikke generalisere kvinner, (selv om emnetittel kanskje vil tilsi akkurat dette), er nok kun de typer jenter/kvinner jeg har møtt på og har hatt et form for forhold til, vennskap, forhold.



Anonymous poster hash: f89f1...28a
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man lever på mange måter i sin egen subjektive versjon av verden hvor man gjenskaper de situasjonene man har vært i før, og så klager man på at alle er like og at det alltid skjer meg, så du har nok rett i at det er din egen subjektive generalisering. Når man vet om dette er det mulig å snu trenden, men det krever alltid arbeid. En psykolog/psykiater er spesielt kompetent til å hjelpe deg med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...