Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kobler den brune på det ene "benet" i støpselet og blå på det andre. Så kobler du brun inn på L nede på bryteren og blå inn på en av de med B.

Nå tar du kabelen som skal gå videre til lampa og kobler brun ut av pila som er rett ovenfor L, og den blå på den andre ubrukte "B" nede på bryteren.

I lampa kobler du brun på L og blå på N.

Minner om at du ikke har lov til å gjøre dette selv selvfølgelig, dette er kun for opplysnings skyld men det vet du sikkert :)

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Som TMB sier så har du ikke lov å montere den selv. Da det er en bryter for fast innstallasjon. Siden du skal bruke lampettledning og støpsel til en lampe regner jeg med, så bør du bruke en lampettbryter i stedet, da har du lov.

Dessuten så står det tegning bak på bryteren hvordan den skal kobles.

Denne typen har man lov til å montere selv: http://www.clasohlson.com/no/Ledningstrømbryter/36-2928

Vil anbefale at du benytter deg av den, så lenge lampen du bruker ikke har mer enn 460w effekt.

Hvis/når du får kontroll fra e-everket, så vil det at du monterer bryteren du har kjøpt nå gjøre at du får anmerkning, og må fikse det. Og da er det ingen vei utenom å bruke elektrikker, da det krever at ett elektro firma signerer og tar ansvar for at feilen er utbedret.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er inneforstått med at jeg ikke har lov å koble dette selv. Videre kan jeg informere om at forslaget til kobling ovenfor er feil -men at problemet er løst ved å:

Ledere fra støpsel til L og B(1)

Ledere til lampe fra pil ovenfor L og B(1 - altså samme som lederen fra støpselet)

B(2) i underkant blir altså ikke brukt.

Uansett, takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...