Gå til innhold

Kjøpe rMBP nå eller vente?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter her å funderer på en Macbook Pro med retina skjerm. Og vil være helt sikker på at jeg gjør et godt kjøp i forhold til mine behov. Er det beste å kjøpe fra komplett, apple.no, eplehuset?

Det jeg kommer til og bruke den til er surfing, studier, mye online streams som bruker flashplayer Twitch.tv osv. Kanskje spille spill som Fotball Manager, Hearthstone. Ikke noe FPS spill er noe sånt, det er jeg ferdig med.

Kjæresten min har en Macbook Air 13 tidlig 2013 modell. Den takler ikke særlig bra å se på streamer fra Twitch.tv, i hvertfall ikke VODs. Viftene hyler, den blir kjempe varm. Er dette et problem for de nyeste Macbook Pro modellene og de spillene nevnt ovenfor?

Apple er jo også kjent for og ha masse lanserings greier på høsten. iPhone, OS, osv. Kommer det nyere modeller av Macbook rPro 13¨ nå i høst? Som igjen vil si at jeg bør heller vente på dette, for og få mest valuta for pengene. Om jeg kjøper en Mac nå, får jeg gratis oppdatering til OS X Yosmite. eller må jeg kjøpe dette selv når den kommer ut?

Og hva er forskjell på disse to utenom HDD og Prossesor.
https://www.komplett.no/apple-macbook-pro-13-retina-display/821972
https://www.komplett.no/apple-macbook-pro-13-retina-display/800766

Mye spørsmål. Men, setter stor pris på svar fra dere!

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte nettopp en Air. Herlig maskin, særlig batteriet. Helt vifteløs er den også.

Men den er ikke særlig vedlikeholdsvennlig, og skjermen er ikke Retina.

Ja, at oppløsningen er så lav tror jeg kommer til å plage meg litt. Men samtidig så skal jeg bare bruke den til MATLAB og diverse skolearbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...