hostilekid Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Hei!Jeg sitter her å funderer på en Macbook Pro med retina skjerm. Og vil være helt sikker på at jeg gjør et godt kjøp i forhold til mine behov. Er det beste å kjøpe fra komplett, apple.no, eplehuset?Det jeg kommer til og bruke den til er surfing, studier, mye online streams som bruker flashplayer Twitch.tv osv. Kanskje spille spill som Fotball Manager, Hearthstone. Ikke noe FPS spill er noe sånt, det er jeg ferdig med.Kjæresten min har en Macbook Air 13 tidlig 2013 modell. Den takler ikke særlig bra å se på streamer fra Twitch.tv, i hvertfall ikke VODs. Viftene hyler, den blir kjempe varm. Er dette et problem for de nyeste Macbook Pro modellene og de spillene nevnt ovenfor?Apple er jo også kjent for og ha masse lanserings greier på høsten. iPhone, OS, osv. Kommer det nyere modeller av Macbook rPro 13¨ nå i høst? Som igjen vil si at jeg bør heller vente på dette, for og få mest valuta for pengene. Om jeg kjøper en Mac nå, får jeg gratis oppdatering til OS X Yosmite. eller må jeg kjøpe dette selv når den kommer ut?Og hva er forskjell på disse to utenom HDD og Prossesor.https://www.komplett.no/apple-macbook-pro-13-retina-display/821972https://www.komplett.no/apple-macbook-pro-13-retina-display/800766Mye spørsmål. Men, setter stor pris på svar fra dere!Mvh Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 http://buyersguide.macrumors.com/#Mac Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 apple.no alltid, eksemplarisk kundeservice hver gang har jeg opplevd. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Det er antatt at det kommer nye modeller med Intels Broadwell-prosessorer etter jul en gang. Personlig tenker jeg å kjøpe den kjipeste Air-en nå og oppgradere når Pro blir oppgradert. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Det har nettopp kommet en liten update til Retina MBP, så det er ikke direkte ugunstig å kjøpe nå. Neste oppdatering (Broadwell) er ventet kanskje så sent som til våren. Selv kjøpte jeg en 13" i går. Vente over et halvt år gidder jeg ikke... Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Var inne på samme tanke selv, men oppgraderingen som kom nå nylig var veldig beskjeden (+0.2 GHz). Siden jeg aldri har hatt Mac før så blir Air en prøvesmak for min del, før jeg evt går all in med en highend MBP. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Jeg kjøpte nettopp en Air. Herlig maskin, særlig batteriet. Helt vifteløs er den også. Men den er ikke særlig vedlikeholdsvennlig, og skjermen er ikke Retina. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Jeg kjøpte nettopp en Air. Herlig maskin, særlig batteriet. Helt vifteløs er den også. Men den er ikke særlig vedlikeholdsvennlig, og skjermen er ikke Retina. Ja, at oppløsningen er så lav tror jeg kommer til å plage meg litt. Men samtidig så skal jeg bare bruke den til MATLAB og diverse skolearbeid. Lenke til kommentar
Mutta Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Retina fikk nettop en liten oppdatering. Jeg vet at eplehuset blant annet selger ut de forrige modellene til redusert pris om det er av interesse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå