OPL Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 (endret) Holder på å lære meg java, akkurat nå er det en ting jeg ikke skjønner helt i denne koden. Kommer nok til å bruke denne tråden til flere ting jeg lurer på. public class Epple{ public static void main(String args[]){ int myNumber = 88; short myshort = 847; System.out.println(myNumber); System.out.println(myshort); }} I myNumber så måtte det vær stor N men i myshort måtte det være liten s. Hvorfor det? Syns det er enklere å huske hvis det er en logisk grunn for det. Endret 15. august 2014 av OPL Lenke til kommentar
NoPain74 Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Nå er ikke jeg personen som kanskje burde svare på Java spørsmål, men Java er vel case-sensitiv og hvis det er disse linjene du mener : System.out.println(myNumber);System.out.println(myshort); så har du jo definert variablene slik : int myNumber = 88;short myshort = 847; Du kan jo endre til short myShort = 847; og System.out.println(myShort); hvis du vil ha det likt? Noen får arrestere meg hvis jeg svarer på noe jeg ikke har peiling på... :-) Lenke til kommentar
OPL Skrevet 14. august 2014 Forfatter Del Skrevet 14. august 2014 Jeg dreit meg ut litt egentlig, jeg fikk en feilmelding på myshort men det var fordi som GoldMarvin sa Men hvorfor måtte det være stor bokstav der egentlig det funket med liten også Lenke til kommentar
OPL Skrevet 15. august 2014 Forfatter Del Skrevet 15. august 2014 Ok nytt spørsmål, når jeg prøver ut denne koden så skjer det ingen ting hverken error eller noe. package tutorial;public class app { public static void main(String[] args) { int value = 0; while (value < 10); { System.out.println("Hello " + value); value = value + 1; } }} Lenke til kommentar
Dr.Sheldon Cooper Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Det skjer ingenting fordi du har skrevet while(value<10);; skal ikke være der, for da avslutter du kodeblokken der, og får ikke med det som er inni løkka. Lenke til kommentar
OPL Skrevet 15. august 2014 Forfatter Del Skrevet 15. august 2014 Det skjer ingenting fordi du har skrevet while(value<10); ; skal ikke være der, for da avslutter du kodeblokken der, og får ikke med det som er inni løkka. Ahh takk Lenke til kommentar
OPL Skrevet 15. august 2014 Forfatter Del Skrevet 15. august 2014 Ser etter en kindle bok jeg kan følge, ser det er litt forskjellig reviews noen gode noen dårlige. Skulle gjerne hatt en bok som forklarer hva de forskjellige orda betyr f.eks hva (String []args) betyr. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 (endret) Vet ikke om noen kindle bok. Men foreleseren vår har vært med å skrive boken som vi brukte når jeg hadde Java på høgskolen. Selv synes jeg den var veldig god og ganske grei å forstå. http://www.universitetsforlaget.no/nettbutikk/boker||realfag-og-it||forsta-programmering.html Endret 15. august 2014 av Perrern Lenke til kommentar
quantum Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Men hvorfor måtte det være stor bokstav der egentlig det funket med liten også Vel, det må ikke være store bokstaver noe sted egentlig, men man bruker navnekonvensjoner når man navngir variabler og klasser. Google "java camel case". Lenke til kommentar
quantum Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 public class app { Bare sånn apropos navnekonvensjoner, klassen skal hete App og ikke app, instansvariable skal hete f.eks. enApp, enAnnenApp osv. CamelCase på klasser, enums, interfaces etc, lowerCamelCase på variabelnavn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå