sykkeljens Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 (endret) Hei! Har en packardbell i extreme sjasjonær pc. Den har fungert helt fint helt til her om dagen. Når jeg slår den på lager den en lyd og får beskjed om å "reebot and select proper boot device or insert boot media in selected boot service device and press a key" Denne beskjeden kommer med en gang pc¨n slåes på. hvit skrift på svart bakgrunn på skjermen. Kommer ikke lengre enn dette. Noen som vet hva som må gjøres. ? Setter stor pris på all hjelp. Endret 14. august 2014 av sykkeljens Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Høres ut som om du har problemer med harddisken? Har du backup av alle viktige filer? Lenke til kommentar
sykkeljens Skrevet 14. august 2014 Forfatter Del Skrevet 14. august 2014 Nei, men det er ikke så viktig. Vil bare få starta opp denne maskina. tell me what to do Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Min gjetning er at harddisken din har tatt kvelden, og du må kjøpe ny. Men det er jo mulig at det bare er softwaren som har tullet litt, og at dette løser seg med en formatering eller gjenoppretting av Windows... Her må nok noen som er mer erfaren enn meg svare. Lenke til kommentar
sykkeljens Skrevet 14. august 2014 Forfatter Del Skrevet 14. august 2014 Kjørte ctrl- alt- delete. Så trykket jeg delete en gang til og dette kom opp, se bilde Lenke til kommentar
johome Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Det kan være at BIOS ikke finner noe å boote ifra. Tror du må inn i BIOS > Boot > Boot device priority Sjekke så at den booter ifra systemdisken din. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Hold F8 inne når du booter, så får du opp en pop-up som gjør at du kan velge boot device. Hvis du da enda ikke klarer og boote fra riktig device, så må du boote fra Windows DVD/USB stick, for og så reparere Windows installasjonen din. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Du har ikke satt inn en USB device som den prøver å boote fra da? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Eller et minnekort? Kan hende PCen forsøker å boote fra en minnepinne som står i... Lenke til kommentar
sykkeljens Skrevet 16. august 2014 Forfatter Del Skrevet 16. august 2014 sendte den inn. Reklamasjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå