Gå til innhold

Best betalt deltidsjobb

Anbefalte innlegg

Er lærling offshore og jobber 1+1 (1 mnd på jobb, 1 mnd fri )

Leter etter den best betalte deltidsjobben som jeg kan jobbe med i fri perioden min.

Har også truckførerbevis, noen som vet hva lønnen er som truck fører?

Legger ved et bilde av min nåværende arbeidsplass :)

post-360490-0-26931300-1408044105_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Harley Quinn

Lagermedarbeider eller butikkmedarbeider ja! Har du ansentiet og kommer i riktig bedrift (evt fagorganiserer deg) så tjener man ikke dårlig akkurat :)

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Med mindre du skal tjene ufattelig mye penger så vil det i de fleste tilfeller lønne seg å organisere seg. Da har du en fagorganisasjon i ryggen som hjelper deg om arbeidsgiver er vrang eller vil gi deg dårligere villkår enn tariff. Jeg f.eks betaler vel rundt 3000 i året til fagforeningen, men disse får jeg tilbake på skatten så strengt tatt er det gratis å være medlem! Hos oss har de sørget for tariff på arbeidsplassen, som betyr at deltider får UB tillegg (som kan være helt opp til 90 kr timen), og at alle har riktig lønn etter ansenitet :)

Lenke til kommentar

Lønnsomt og fagorganisere seg? Har hørt mye om forskjellig om det, men har egentlig aldri skjønt hva det vil si og fagorganisere seg.. Noen som kan gi meg en liten forklaring? :) Fortsatt ingen som vet hva snitt lønnen er som truck fører U/ansinitet :hmm:

Det er ofte slik at det ofte ligger forhåndsavtalte avtaler mellom en arbeidsgiverorganisasjon og en arbeidstakerorganisasjon.... er arbeidsgiver med i en slik kan du som arbeidstaker få de samme rettighetene ved å organisere deg. En av de viktigste punktene i en slik avtale er selvsagt lønn.

Noen arbeidstakerorganisasjoner tilbyr også goder som gratis advokathjelp...

Med mindre du skal tjene ufattelig mye penger så vil det i de fleste tilfeller lønne seg å organisere seg. Da har du en fagorganisasjon i ryggen som hjelper deg om arbeidsgiver er vrang eller vil gi deg dårligere villkår enn tariff. Jeg f.eks betaler vel rundt 3000 i året til fagforeningen, men disse får jeg tilbake på skatten så strengt tatt er det gratis å være medlem! Hos oss har de sørget for tariff på arbeidsplassen, som betyr at deltider får UB tillegg (som kan være helt opp til 90 kr timen), og at alle har riktig lønn etter ansenitet :)

Det er ikke gratis å være organisert... da har du ikke forstått det, hadde det vært slik ville jo staten spanderte på deg medlemskapet.

Du får fradrag på 28% på det du betaler, med andre ord får du 840 kr i skattefradrag dersom du har betalt 3000 kr.

Lenke til kommentar

Takk for info og hjelp, er allerede medlem i Sjømannsforbundet siden jeg jobber på sjøen. Noen som vet om det er mulig og bli medlem i 2 forbund på en gang?

I teorien kan du heilt fint være medlem i fleire fagforeninger, men det har lite hensikt og det vil føre til eit par praktiske utfordringer.

For eksempel under lønnsforhandlingane så må du på forhånd bestemme deg for kva forening som skal forhandle på dine vegne, og sjølvsagt då informere foreningane om kva du bestemte deg for.

Den einaste fordelen eg kan sjå med fleire medlemskap er eventuelle rabattordninger på forsikringar og liknande, men forskjellane på rabattane i dei forskjellige foreningane er ofte så små at det neppe lønner seg å betale på eit ekstra medlemskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...