Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sliter med veldig lav lyd(master volum) på mitt nye hovedkort

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått det nye ASUS hovedkortet mitt og fått satt pcn i sammen igjen.

Hovedkortet jeg har nå er ASUS ROG MAXIMUS VII HERO, jeg hadde dette her tidligere, ASUS Z97-DELUXE(NFC & WLC).

Brukte/bruker dette lydkortet sammen med begge hovedkortene, ROG Xonar Phoebus.

På Deluxe kortet så funket lyden veldig bra, uten noen problemer ;) Men når jeg nå satt det sammen på det nye Maximus hovedkortet så funker lyden veldig dårlig.

Bruker ett Creative GigaWorks T3 høyttaler sett som har en egen volum kontroll som jeg nå må maske helt ut for og i det hele tatt få noe lyd ut av det og ja selve master volumet på pcn er selvfølgelig på maks.

Dette her var overhodet ikke noe problem med det andre hovedkoret med samme lydkort eller den gamle pcn min med ett helt annet lydkort og hovedkort. Perfekt lyd altså på tidligere systemer :D

Bruker også ett QPAD® QH-1339 headsett til gaming, men lyden er så og like lav der, selv om jeg vrir og vrir på lydkontrollen som følgte med lydkortet.

Og ja lydkortet er riktig koblet til, og den nyeste driveren er også selvfølgelig installert. Ikke har jeg installert noen av driverne som er innebygd i hovedkortet heller.

Kjedelig med dårlig lyd på en helt ny pc/hovedkort, når alt funket så bra på det tidligere hovedkortet og ikke minst på den gamle pcn jeg hadde.

Aner virkelig ikke helt hva som er feil her :/ Har prøvd og søkt etter feilen, men har så langt ikke funnet noe konkret ;/

Her er forresten innholdet i pcn min:

Corsair Obsidian 650D Midi Tower Sort
XFX ProSeries Black Edition 1250W PSU
Intel Core i7-4790K
Noctua NH-D14
Crucial DDR3 BallistiX Sport 16GB KIT
ASUS Maximus VII Hero
EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA
EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA
Crucial MX100 SSD 512GB 2,5" 7mm
Seagate Barracuda® 3TB
Seagate Barracuda® 3TB
Samsung DVD Writer, SH-224DB
ASUS ROG Xonar Phoebus

Noen som kan hjelpe meg her eller som har noen tips?

EDIT: Ser her at det er en ukjent lydkilde post-55687-0-99462700-1408041098_thumb.png som styrer alt ;S Når jeg trykker på mute Spotify så skjer det ingen ting, men når jeg trykker på den ukjente lydkilden så stopper musikken, sammen gjelder når jeg trykker på høyttalern. da stopper også musikken. Det skjer heller ingen ting når jeg trykker på mute ASUS Phoebus....

Så det kan virke som om det er en ukjent lydkilde her som driver og køder ting opp for meg xD

Må finne ut av dette her :/

Endret av Halky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok og prøvde det nå, hjalp dessverre ikke stort :/ Selv om master volumet står på max så må jeg fremdeles stille den volumkontrollen til både headsettet og høyttalersettet på maks for og få noe lyd som er akseptabelt.

Tidligere så har det bare vært nok og ha den ca halvveis for og få mere en nok trøkk :)

Lenke til kommentar

Ingen andre her som har vært borti lignende problemer før? Små kipt og ha det sånn, med så lav lyd.

Mener det skal være unødvendig og sette volumkontrollen til både headsettet/følgte med lydkortet og den som hører til høyttalersettet på maks for og få en brukbar lyd når mastservoulmet i Windows allerede er på maks. Når det tidligere har holdt med ha den maks på hallveis for ikke få en alt for høy lyd xD.

Føler dette vil ødelegge mye når jeg skal game, er litt redd jeg ikke vil få høre alt av lyder :p

Er første gang jeg har vært borti dette problemet også, ikke hatt noen sånne problemer tidligere. Og jeg har alltid brukt egne lydkort fremfor disse interne lydkortene som er på hovedkortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...