Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

E46 som førstebil

JDMguy

Anbefalte innlegg

Hvilken motorvariant bør jeg velge? Vil helst ikke ha en 316d, men noe som likevell ikke bruker alt for mye.

Jeg er ganske høy, nesten 200cm, jeg får plass i alle biler men er det sånn passe bra med plass i den?

Hva synes dere ser best ut stasjonsvogn eller sedan? (coupe er uaktuelt).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken motorvariant avhenger også en del av hvor mye du har tenkt å punge ut for forsikring årlig.

BMW og snill på forbruket er i grunn en litt sær kombo, men du får huske at forbruket i stor grad skyldes høyrefoten.

Hvorvidt akkurat du får plass er individuelt, jeg hadde prøvesittet og sjekket om det er mulig å få setet slik at du kan oppnå en behagelig sittestilling. En jeg kjenner som er i underkant av 2m høy greide seg helt fint i e46 coupe.

Sedan eller stasjonsvogn blir "smaken som baken", men om det ikke er av så stor praktisk betydning for deg så har du bare bedre mulighet til å ende opp med et bra kjøp, siden du ikke låser deg fast til hverken det ene eller andre før du starter å se etter bil.

Lenke til kommentar

Skal det være diesel? E46 er en veldig grei bil og de er veldig vanlige å finne som 318d og 320d med 116 og 136 hestekrefter, som er en kurrant størrelse.

Sedan eller touring er ett fett som E.C. sier. Touring vil selvsagt gi overlegen bagasjeplass, men prisforskjellen mellom typene er så irrelevant at du heller burde kjenne selv på stil og nytte.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Diesel og bensin er egentlig det samme for meg. :)

Synes E46 er en veldig fin bil både utvendig og innvendig, så lenge man får rett farge kombo på interiøret. :p Hvis det er grei nok plass så tror jeg at jeg kjøper en da jeg får lappen, som ikke er før mai. Men har gledet meg helt siden jeg var liten til å skaffe meg min første bil, så synes det er litt artig å se litt rundt.

Lenke til kommentar

2001 E46 320d med M47D20 har 136hk, men mener at de etter 2001 som har M47TUD20 har 147hk, så det stemmer nok det ja.

E46 har ihvertfall et glimrende miljø rundt seg, så om du har lyst til å skru selv eller finne aftermarket-ting til den, så er det ikke mangel på ressurser. Som du sikkert kan se så er jeg selv en større fan av 5-serier. Men jeg har lite vondt å si om 3-serier, sett bort fra min subjektive mening om at de er mindre estetisk tilfredsstillende.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Har du sjekket forsikringskalkulatoren da? Om du fyller 18 neste år når du tar lappen og skal ha forsikring på deg selv blir det rimelig dyrt, spesielt om du bor i en større by og skal ha BMW.

Sier det sånn i tilfelle, så du eventuelt får litt mer budsjettoverslag.

Lenke til kommentar

En jeg kjenner som er 196cm elns har av bmw hatt e46, og e91. En 1-serie, og kjører rundt i en e92 cab, byttet nylig ut x1 med en x3, og han har ikke klaget i noen av de bilene.

Det som slo meg når jeg satt meg inn i x3en hans var at han satt ganske nærme rattet(jeg på 180 trengte ikke å justere setet), så han har en forholdsvis aggressiv kjørestil, noe som kan gjøre at han ikke merker så mye til om det er lite plass.

Ang. sedan vs stv synes jeg stv er best. Hvis du ikke vil ha coupe, så blir sedan litt pansjo spør du meg.

Stv kan dog bli litt for mye familie igjen da.

Min e46 med 150hk brukte litt i overkant av 0,5 på mila, med meg bak rattet.

Min så sånn nogenlunde sånn ut:

http://static3.nagi.ee/i/p/835/43/20885907def3dd_o.jpg

Ikke samme felger, og litt mindre tintede ruter foran.

Er det pre-facelift du tenker på, skal det litt mer til å få den fin imo. Men, ikke umulig

Lenke til kommentar

En jeg kjenner som er 196cm elns har av bmw hatt e46, og e91. En 1-serie, og kjører rundt i en e92 cab, byttet nylig ut x1 med en x3, og han har ikke klaget i noen av de bilene.

Det som slo meg når jeg satt meg inn i x3en hans var at han satt ganske nærme rattet(jeg på 180 trengte ikke å justere setet), så han har en forholdsvis aggressiv kjørestil, noe som kan gjøre at han ikke merker så mye til om det er lite plass.

Ang. sedan vs stv synes jeg stv er best. Hvis du ikke vil ha coupe, så blir sedan litt pansjo spør du meg.

Er det pre-facelift du tenker på, skal det litt mer til å få den fin imo. Men, ikke umulig

Tusentakk for bra svar!

Så lenge jeg ikke sitter me knæra pressa oppi dashbordet går det helt fint.

Jeg bryr meg egentlig ikke om stasjonsvogn eller sedan, så kjøper den som er best.

Jeg er usikker på om jeg skal kjøpe facelift eller ikke, men da vill jeg gjerne ha M front, synes den ser litt kjedelig ut uten. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Pre-facelift kan bli nydelig, tror nesten jeg hadde valgt det før facelift.

Hvis du liker stilen med US-blinkers og lav bil med smakfulle felger, og kjører den stilen kan pre-facelift bli utrolig tøft.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Er ikke alltid man trenger de påslått for at oransje blinklys skal se bra ut. 9639367097_370421ee35_h_zpsfb1fc925.jpg

Angående coupe mot sedan, synes jeg coupe ser best ut, men man må ut med mer penger.

Lenke til kommentar

Ok, var det jeg trodde. :)

Er helt enig med oransje blinklys, før så syntes jeg det var tøffest med sota lys, men nå har jeg fått smaken på oransje lys. i hvert fall på neon biler. Coupe blir det ikke, siden jeg gjerne vill ha 4 dører.

Lenke til kommentar

Tusentakk for bra svar!

Så lenge jeg ikke sitter me knæra pressa oppi dashbordet går det helt fint.

Jeg bryr meg egentlig ikke om stasjonsvogn eller sedan, så kjøper den som er best.

Jeg er usikker på om jeg skal kjøpe facelift eller ikke, men da vill jeg gjerne ha M front, synes den ser litt kjedelig ut uten. :)

Ja, du "må" ha M-sport om det skal se tøft ut. For meg var det ikke aktuelt uten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...