Morgens Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 En pussig sak dette. I juli sendte jeg en "dings" til utlandet for reperasjon, sendte som rek. brev og fikk hjelp på OBS med utfylling av skjema osv. Betalte vel 350,- for sendingen. Et par uker senere dukket det opp en faktura på 270,- for fortolling. Posten sier jeg må betale fakt., at det er mitt ansvar å sette meg inn i deres betingelser før jeg kjøper tjenesten samt at betjeningen kan opplyse om dette ved forespørsel. Jeg spør hva som var galt med min dokumenter, noe de ikke vil svare på. Derimot har de sendt meg en purring m/gebyr. Det er "bare" 270,- men når Posten er såpass arrogante våkner kverrulanten i meg. Noen tips? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Ingenting var galt med dokumentasjonen din, men like fordømt koster det 270kr i tillegg for eksportfortolling av brev, herunder rekommanderte brev. http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/fortolling-og-tollregler/fortolling-sende-til-utlandet For brevsendinger som inneholder varer som krever fortolling, er fortolling ikke inkludert i prisen. Fortollingskostnaden på Kr 270,- vil bli fakturert i etterkant. 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 15. august 2014 Forfatter Del Skrevet 15. august 2014 Takk, men bør ikke de bli opplyst om før jeg kjøper produktet? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Spurte du spesifikt om totalprisen? Var det post i butikk? Jeg har inntrykk av at ikke alle de ansatte i post i butikk har like god oversikt over priser osv. 2 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 16. august 2014 Forfatter Del Skrevet 16. august 2014 Jeg spurte ikke, ble fortalt prisen. Post i butikk ja, jeg reagerer på faktura i ettertid, hadde jeg vært klar over den kunne DHL blitt brukt. Jeg gir meg ikke, så får vi se om Posten svarer meg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå