cashspenn Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Hei har kjøpt meg NAS og ny ruter og ny pc. 1. Det å overføre filer fra data til NAS tar ekstremt langt tid på grunn av at hastigheten ligger på 1-2 megabyte/sec. Whyyyy? Har også koblet data rett til NAS istedenfor å gå gjennom ruter, det hjalp ikke. Inne på NAS ligger det mapper fra før av Volume, Public, Music, Videos etc. Det å overføre filer fra en av de mappene til en annnen går like sakte. 2. Jeg ønsker et program som synkroniserer data med NAS på gitt tidspunkt elle rmanuellt slik at alt på data er på NAS 3. Jeg ønsker at flere skal kunne bruke NAS og vil derfor ha min egen private mappe med passord, hvordan lage mappe med passord? (Har sett film på youtube, det går men ikke når jeg gjør det på NAS. 4. Jeg skal få tak i Altibox passord brukernavn slik at jeg kan sette modemet i bridgemodus slik at jeg kommer til NAS utenfor hjemmenettverk. Noen som har tips på hvordan det gjøres? Vansklig? Utstyr jeg har: NAS: https://www.komplett.no/zyxel-nsa325v2-2-bay-nas/802867 Data: https://www.komplett.no/msi-ge60-156-full-hd/815483 Ruter: https://www.komplett.no/asus-rt-ac66urp-ac52-routerrepeater/818171 Harddisk i NAS er 2* 4 TB kjøpt på den databutikken i Oslo de er til å brukes på NAS. Tusen takk for hjelpen:) Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Smallnetbuilder har testet den boksen og de rapporterer helt andre hastigheter enn det så det spørs om det er noe feil. Review Zyxel NSA325 Lenke til kommentar
jonny Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Hei har kjøpt meg NAS og ny ruter og ny pc. 1. Det å overføre filer fra data til NAS tar ekstremt langt tid på grunn av at hastigheten ligger på 1-2 megabyte/sec. Whyyyy? Har også koblet data rett til NAS istedenfor å gå gjennom ruter, det hjalp ikke. Inne på NAS ligger det mapper fra før av Volume, Public, Music, Videos etc. Det å overføre filer fra en av de mappene til en annnen går like sakte. ... Er det en haug med små filer du overfører? Isåfall høres hastigheten riktig ut. Hvis det derimot er store filer, høres det feil ut. Jeg prøvde selv å overføre ca 5000 filer på tilsammen rundt 110 MB, hastigheten ble da rett i overkant av 1 MB/s. Med 3 filer på tilsammen ca. 11 GB ble hastigheten ca 20 MB/s. Dette med en trådløs forbindelse mot filserveren (en Ubuntu server). Lenke til kommentar
cashspenn Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 nja ja, mye store og små, bare syntes det er utrolig teit at det går så sakte, men men... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 nja ja, mye store og små, bare syntes det er utrolig teit at det går så sakte, men men... Hvis man synes ting tar tid med små filer, så har man SSD i begge ender. Det koster bare mere Da kommer spørsmålet: Vil du betale det det koster, eller er det kanskje ikkje så viktig alikevel Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Kanskje hybriddisker hadde vore tingen. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Kanskje hybriddisker hadde vore tingen.Det hjelper lite om filene ikkje er i cachen altså Ssd delen. De mest brukte filene havner der, men hvis de er lite brukt, så er man like langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå