andreasbr Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Min trofaste Toshiba Satellite 5200 801 ser ut til å ha tatt kvelden. Jeg drev på med noe på en annen PC. Da jeg snudde meg for å se på laptopen, var skjermbildet (i spillet jeg var inne i, idle) frøset. Forsøk på CTRL-ALT-DEL (Windows XP) førte ikke til noe, så jeg hardbootet (holdt powerknappen inne). Når jeg skrudde på laptopen igjen, var skjermen helt blank. Den skal vanligvis vise en Toshiba BIOS logo. Jeg prøvde å koble til en ekstern skjerm (den jeg bruker akkurat nå), men uten resultat. Jeg kan koble til PC'en i remote desktop. I device manager, er skjermkortet merket med et gult utropstegn, og driveren er ikke lenger installert. (Jeg hadde driveren fra produsenten før): Hva jeg vet: - LCD'en er blank - Ekstern skjerm hjelper ikke - Den er fri for virus (brukte HouseCall 3 timer tidligere) - Jeg jobbet ikke på laptopen idet den frøs - Jeg har ikke rotet rundt inni maskinen - Ingenting, selv ikke skjermkortet, er, eller har vært, overklokket - Jeg har aldri hatt hardware-problemer med den før Det ser ut til at jeg får ringe support på mandag, men all erfaring med support hos slike firmaer tilsier at dere antagelig er bedre kvalifisert til å svare. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Hmm er ikke helt sikker men... Du kan prøve og slette skjermkort drivern! Bare delete den i enhetsbehandling. Da vil pc'en automatisk finne den(mulig du må starte på nytt), så kan du prøve og innstalere driverne på nytt... Og se hva som skjer Gult :!: er jo fordi win har problemer med enheten... Lenke til kommentar
fgd Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 *host* er du heldig får du nok en ny laptop hos support. I fra erfaring med min toshiba, har de særdeles dårlig kjøling. Skjermkortet kan ha strøket med av varmen. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 oj oj..jeg har nettopp kjøpt 902 modellen..håper jeg ikke opplever noe lignende. Får den på Onsdag. Men det jeg skulle si er at fordellen det er ved å kjøpe laptopper er at du så å si ikke kan kjøpe dem uten en form for garanti..så det er kjedelig, men skal jo i lengden ikke være noe stort problem..de fikser den eller du får ny. AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå