Sissel B Skrevet 8. september 2014 Forfatter Del Skrevet 8. september 2014 Dropp drivern... Er Atheros så sugent er det uansett.... Foretrekker Intel sine kort... Men dett er vel internt, så da man jo inni maskinen og montere? Og det er vel fort litt mer komplisert på en bærbar? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Ja er internt, men ikke noe problem å bytte... Enten så er det en egen luke under maskinen din hvor WiFi kortet sitter, eventuelt så må du av med hele undersiden (dekselet).. Er ofte 6-8 små skruer, så null stress... På kortet så sitter det 2 antenne ledninger.. De er bare å vippe av.. Så er det bare å ta ut kortet fra sloten den sitter i, og reversere prosessen, altså sette inn det nye og koble på antenne.... Er en 10 minutters jobb... MASSE videoer på How-To på Youtube.... Grunnen til at jeg nevner dette, er fordi det er en bedre løsing enn å bruke USB dongler o.l. for å erstatte det innebygde WiFi kortet.... Men selvfølgelig, det er jo en enkel mulighet det også! Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 8. september 2014 Forfatter Del Skrevet 8. september 2014 Hvorfor mener du det er ett bedre alternativ enn å bruke USB-nettverkskort? Fordi USB-dingsene er mer i veien, eller fordi de har dårligere ytelse? Ser Intelkortet har fått litt blandede tilbakemeldinger og . Finnes det ingen nettverkskort som er stabile? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Fordi USB-dingsene er mer i veien, eller fordi de har dårligere ytelse? Ser Intelkortet har fått litt blandede tilbakemeldinger Stemmer.. Men etter hva jeg skjønt, så gjelder det strengt tatt kun AC biten, ikke G/N... Og det er nok et driverproblem som sikkert vil bli fikset i framtida... Uten om AC, så skal det være like godt og stabilt som alle de andre... Selv har jeg dette kortet (byttet det bedritne kortet som satt originalt i PCen) og kan lett anbefale det! Er også inkludert Bluetooth... Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 8. september 2014 Forfatter Del Skrevet 8. september 2014 Fordi USB-dingsene er mer i veien, eller fordi de har dårligere ytelse? Ser Intelkortet har fått litt blandede tilbakemeldinger Stemmer.. Men etter hva jeg skjønt, så gjelder det strengt tatt kun AC biten, ikke G/N... Og det er nok et driverproblem som sikkert vil bli fikset i framtida... Uten om AC, så skal det være like godt og stabilt som alle de andre... Selv har jeg dette kortet (byttet det bedritne kortet som satt originalt i PCen) og kan lett anbefale det! Er også inkludert Bluetooth... Var jo ganske fin pris på det der da Og dette mener du vil gjøre forbindelsen til routeren min mer stabilt Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 (endret) Høyst sannsynlig! Hva slags laptop har du (Modell, merke.....)? Endret 8. september 2014 av ChrisCo Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 9. september 2014 Forfatter Del Skrevet 9. september 2014 Packard Bell Easy Note TE11HC. Billigsak av noe Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Vet ikke om dette er samme, eller noe i nærheten av din, men de første sekundene av denne videoen viser hvor WiFi kortet er.... Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 9. september 2014 Forfatter Del Skrevet 9. september 2014 Var bare 2 skruer det og egen luke sammen med harddisk og en ting til . Sjekka det ut i går kveld.. Overaska over hvor lite det var da men... Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Good! Da er det bare å bytte... Bare husk å laste ned driverne til det nye kortet først, så avinstaller det gamle kortet samt driverne, skru av maskinen, bytt kort, og start opp og installer det nye kortet.... Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 9. september 2014 Forfatter Del Skrevet 9. september 2014 Shit, var jo så mange muligheter når man skulle finne drivere for INTEL Centrino Advanced-N 6235. Jeg har Windows 8.1 64 bit. Er jeg da på rett spor her . De to filene hvor det står 64 bit? Men da bør man kanskje få ut fingern og bestille nettverskortet og da Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Står klart og tydelig i beskrivelsen litt nedenfor Which file should you download?If you have Windows 8.1 32-bit and 8.1 64-bit:DRIVERS ONLY: wireless_17.1.0_De132.exe and wireless_16.11.0_De164.exeIntel PROSet/Wireless WiFi Software (includes Drivers): wireless_17.1.0_e132.exe and wireless_17.1.0_e164.exe Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 9. september 2014 Forfatter Del Skrevet 9. september 2014 Står klart og tydelig i beskrivelsen litt nedenfor Which file should you download?If you have Windows 8.1 32-bit and 8.1 64-bit: DRIVERS ONLY: wireless_17.1.0_De132.exe and wireless_16.11.0_De164.exe Intel PROSet/Wireless WiFi Software (includes Drivers): wireless_17.1.0_e132.exe and wireless_17.1.0_e164.exe Synes ikke det var så klart og tydelig jeg . Hvis man har 64 bit skal man da altså laste ned en gamlere driver enn med 32 bit? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Det er tydeligvis skrivefeil i driverversjonen (16.11.0_De164.exe).. Det er nok 17.1.0_De164.exe Men som sagt, skal du kun ha drivere, så laster du ned Wireless_17.1.0_De164.exe Skal du også ha PROSet, så laster du ned Wireless_17.1.0_e164.exe Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 17. september 2014 Forfatter Del Skrevet 17. september 2014 Hva kan være grunnen til at den andre Bluerayspilleren bare ser filene på NAS og ikke de som er koblet til routeren via USB-portene der? Alt er synlig fra den bærbare pcen min ? Dette er altså snakk om blue ray spiller nr 2, som er koblet til Asus routeren trådløst. NAS er koblet til Asus routeren med kabel og vises altså på denne spilleren. Men de to USB-diskene som er koblet på usb-portene på routeren kommer ikke opp, selv om de vises på den bærbare pcen min? Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 18. september 2014 Forfatter Del Skrevet 18. september 2014 Har satt fast IP-adresse på Bluerayspilleren i routeren (Asus RT-N66U). Skjønner ikke hvorfor NASen vises, og ikke USB-diskene. Begge er jo koblet til den samme routeren Og begge er jo synlige (og tilgjengelige for å se og redigere) på den bærbare? Mener den var så vidt synlig og tidligere, men nå dukker den ikke opp en gang lengre. Den bærbare spretter dog av og på oversikten på Bluerayspilleren. Men NASen er der hele tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå