ChrisCo Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Ja ok... Men hva endret du da? Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 Setup -> Network Settings -> Router IP Address: En IP adresse innenfor subnettet til ASUS'en - 192.168.1.2 - 192.168.1.254, men helst utenfor DHCP rangen (Endre DHCP poolen i Asusen til å begynne med f.eks 10 istedet for 2, og sett IP adressen til D-Linken til mellom 2 og 9) DHCP server er av (D-Link) (Denne var allerede av) Advanced -> Firewall Settings -> Skru av SPI og sett UDP og TCP Endpoint filtering til Endpoint Independent (begge to) Advanced -> Advanced Network -> Skru av UPnP og skru på Enable multicast streams Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Alt altså? Ok... Men det er bra det funker da! Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 7. september 2014 Forfatter Del Skrevet 7. september 2014 Når jeg går inn på den bærbare pcen min og ser på oversikten over andre enheter på nettverket, slik som NAS, Router, bluerayspillere osv. Hvorfor faller enkelte av enhetene ut fra oversikten min innimellom? Er det noen spesiell grunn til dette? Er ikke noe nytt problem med denne routeren, men noe som stadig ser ut til å skje. Ser det når jeg skal se på bilder fra NAS eller USB-harddisker koblet direkte til router og. Av og til så dukker ikke alt opp på oversikten? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Hva bruker du til å se de andre enhetene? De skal ikke drive å dette ut, da er det noe feil... Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 7. september 2014 Forfatter Del Skrevet 7. september 2014 Utforskeren eller hva det heter? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 I/på hva? Routern? Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 7. september 2014 Forfatter Del Skrevet 7. september 2014 Nei på laptopen min? Skrev jeg ikke det? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Ja,men hvilket program, eller hva bruker du for se de andre? Noe må du bruke for å mappe enhetene på nettet ditt.. Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 7. september 2014 Forfatter Del Skrevet 7. september 2014 Jeg mener når jeg er i filutforskeren. Og sjekker enheter under Nettverk. Av og til kommer ikke alle enhetene som er koblet til nettverket opp. Slik som NASen og diskene koblet til routeren. Nå fikk jeg også plutselig melding om at jeg ikke var koblet til noe nettverk, selv om jeg står som tilkoblet på Asus-nettverket mitt og kan surfe på nett.. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Aha sånn ja... Bruk heller sjekken i Asusen... Alt av drivere/firmware oppdatert? Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 7. september 2014 Forfatter Del Skrevet 7. september 2014 Sjekket driveren på trådløse nettverkskortet mitt og der var den beste driveren allerede installert sto det. NAS sin driver og router sin driver ble vel sjekket og oppdatert ved installasjon som var nå nylig. Likedan med blue-rayspilleren. Noe annet du mente og kanskje? Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 7. september 2014 Forfatter Del Skrevet 7. september 2014 Nå kjørte jeg nettverksdiagnose på maskinen, og da fikk jeg følgende beskjed: "Kunne ikke finne Proxy innstillingene for dette nettverket automatisk" ? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Du kan ikke bruke Windows sjekken til å finne ut om du har siste driver... Du må gå til produsentens hjemmesider og sjekke der.... NAS'en vil jeg anta har en sjekkfunksjon i webgrensesnittet/kontrollpanelet.. Tenkte på nettverkskortet ditt og firmware til Asusen og D-linken egentlig bare... Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 7. september 2014 Forfatter Del Skrevet 7. september 2014 Asusen er oppdatert. Nettverkskortet mitt, ett Qualcomm Atheros AR5B125 klarer jeg ikke å finne noen driver på på Qalcom Atheros sine sider Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Fant med en gang etter 1 googlesøk... Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 7. september 2014 Forfatter Del Skrevet 7. september 2014 Denne er vel for Windows 7? Jeg har Windows 8. Jeg har fått litt skrekken for å laste ned ting fra hvilken som helst plass, da enkelte steder ser ut til å installere mye rart i tillegg Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Har aldri hatt problemer med å laste ned derfra i hvertfall... Også er det verdt å merke seg at du har et av de mest ræva korta ever.... Så hvis du har problemer med hastighet, stabilitet etc, så ikke bli overraska.... Vurder å bytt nettverkskort....! Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 7. september 2014 Forfatter Del Skrevet 7. september 2014 Jeg prøver å installere, men får bare opp den samme driverversjonen under infoen om driveren lell. Forslag til noe bedre nettverkskort da? Begynner jo å lure på om mye av ustabiliteten jeg har hatt ligger i pcen min Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 (endret) Dropp drivern... Er Atheros så sugent er det uansett.... Foretrekker Intel sine kort... Endret 7. september 2014 av ChrisCo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå