ChrisCo Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Ja det er rikitg! Zyxelen har fremdeles den IP adressen, men du når den ikke fordi du nå er på et annet subnet.. Hvis du skal innpå Zyxelen igjen, så må du sette IP og gateway manuelt på PCen din, til det du fikk før, av Zyxelen - en adresse innen 10.0.0.0/24 (255.255.255.0) subnettet.... Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 Ok. Men da er ting som det skal være da altså. Da er det klart for ny internettleverandør som kommer i morgen tidlig Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 Ett lite spørsmål til. Har resatt D-linken som jeg skal bruke som aksesspunkt i annekset, i og med at denne hadde en IP-adresse som var utenom Asusen sine adresser og at den var innstilt på det gamle nettverket. Skal den ha en statisk adresse på Asusen? Og er det så tilfelle hvor stiller man det inn på Asus RT-N66Uen? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Ja det skal den... Ligger under Lan.. Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 Der fant man det og ja. Da begynner man jo å få litt kontroll på sakene. Takk for all hjelp, forresten Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 2. september 2014 Forfatter Del Skrevet 2. september 2014 (endret) Er det noen andre enheter som bør ha fast IP-adresse på Asusen?(Bluerayspillere, NAS?) Endret 2. september 2014 av Sissel B Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 NASen BØR/SKAL/MÅ ha fast... Uansett så finner du ut av det etterhvert og hvis det da dukker opp ting du vil ha fast på, så er det bare å reservere.... Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 4. september 2014 Forfatter Del Skrevet 4. september 2014 Da er det meste oppe og går. Tii og med fått innlagt nett med 13/3 ( Må bare få tak i noen kabler å trekke fra uttaket til ruter. Men tilbake tik annekset, hvor D-link 655 er satt opp som aksesspunkt : er det noe problem på noe vis å trekke kabel fra lan port i denne og til en switch for å få flere kablede uttak? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Det er akkurat sånn man utvider et nettverk... Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 Jeg har installert to bluerayspillere. Den ene er inne i hovedhuset. Denne er koblet trådløst til router. Denne kan jeg se på bilder fra NAS og USB-disker som er koblet til den trådløse routeren. Jeg får dog ikke tilgang til noe som helst av dette på bluray spilleren som står koblet med kabel til D-link 655 en som står i annekset. Begge blurayspillerne kan koble seg til internett og laste ned oppdateringer og slikt. Noen som har noe forslag til hva som kan være galt? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Hvordan er oppsettet ditt nå a? Zyxel i bridge -> Asus (router) -> D-Link (AP)? Hva slags IP adresser får de forskjellige enhetene? DHCP server er AV i D-Linken? Heeelt sikker????? Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 Inntil jeg har fått nettverksledningen som skal mellom vegguttaket for Radiobredbånd og router, så står det som du har nevnt ja. DHCP er av i D-link ja. Dobbeltsjekket nå. Begge blue-rayspillere får IP fra Asusen. De har IP i samme range. (Eneste forskjellen er siste nummeret i IP-nummeret) Begge spillerne har jeg lagt inn med fast IP-adresse i Asusen. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Ok.. Da skulle det pr. def. ha fungert som det skulle... Men, jeg har faktisk vært borti sånne problemer før med 655'n.. Den er ikke helt god å få til å fungere skikkelig som AP, da den ikke har noen settinger for det egentlig.... Kabelen mellom Asus og D-Link står i LAN-LAN? Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 Ja. Men den funker jo sånn at jeg får nett i annekset. Både på bluerayspiller, nettbrett, telefoner og pc :o Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Sjekk/bekreft dette i oppsettet på D-Linken: Setup -> Network Settings -> Router IP Address: En IP adresse innenfor subnettet til ASUS'en - 192.168.1.2 - 192.168.1.254, men helst utenfor DHCP rangen (Endre DHCP poolen i Asusen til å begynne med f.eks 10 istedet for 2, og sett IP adressen til D-Linken til mellom 2 og 9) DHCP server er av (D-Link) Advanced -> Firewall Settings -> Skru av SPI og sett UDP og TCP Endpoint filtering til Endpoint Independent (begge to) Advanced -> Advanced Network -> Skru av UPnP og skru på Enable multicast streams Siden D-Link har den policyen om at en router er en router og AP er AP, så er det ikke bare bare med disse dessverre.. Tingene over er tips jeg har funnet på diverse D-Link forumsider for å komme nærmest rent AP som mulig... Prøv det ut og se om det funker.... Hvis ikke dette hjelper noe, så kan siste utvei være å sette den tilbake igjen som vanlig router, og heller sette opp routing mellom Asusen og D-Linken.. Men prøv tipsene først, så tar vi derfra.... Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 Det funker nå Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Bra! Men hva var det? Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 Jeg fulgte anvisningene dine og så restartet D-linken i tillegg. Vet ikke hva som gjorde utslaget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå