Bruker-33331 Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Tragisk. Har hat samsung s2 og s4 og måtte lade nesten de hver jævla dag etter et halvt år bruk. Nå har jeg iphone og lader hver andre dag. Har hat tlf i over et halvt år nå På S5 er det en superspare-funksjon som gjør at batteriet kan holde i dagesvis. Jeg har 74% på min S5 nå, setter jeg på supersparing så er beregnet batteritid 9,2 dager standby. Så vidt jeg ser så har de med denne i reklamen også. På mitt sony nettbrett så holder batteriet i 14 dager med den funksjonen. (LTE) Og min Z2 tlf holder i 2 dager, minst. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Batterier er forbruksgjenstander, og det er en god grunn til at apple har gjort det så godt som umulig for forbrukere å bytte det selv. De vil at det skal kjøpes flere telefoner. Uff, da har Apple feilet totalt med min snart 7 år gamle 1. generasjons iPhone, som jeg brukte daglig i ca 5 år, og som stadig har et originalt batteri som holder i flere dager... Det er nok ikke særlig god butikk i lengden å la produktene dø forventet brukstid er over, derfor lager Apple batteri som jevnt over varer i årevis, og gir ut OS- og softwareoppdateringer til "gamle" telefonmodeller lenger enn noen andre produsenter. Etter det jeg observerer rundt meg bruker iPhone-eiere vanligvis telefonene sine i flere år enn Androidene, og det er jo ikke tvil om at hyppigere lanseringsfrekvens og manglende oppdateringer for eksisterende Android-telefoner virkelig pusher kjøpepresset på de som "vil henge med i svingene". Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Tragisk. Har hat samsung s2 og s4 og måtte lade nesten de hver jævla dag etter et halvt år bruk. Nå har jeg iphone og lader hver andre dag. Har hat tlf i over et halvt år nå Lol, alle jeg kjenner med iphone lader 1-2 ganger om dagen. Da kjenner du åpenbart ikke meg, for jeg lader vanligvis hver 3. eller 4. dag med min snart 2 år gamle iPhone 5, med Wi-Fi og Bluetooth påslått hele tiden. Godt over 2 døgn siden forrige lading nå og har fortsatt ca halvfullt batteri. Denne reklamevinklingen kan fort komme tilbake og bite Samsung i ræva, for de har generelt ikke spesielt god batteritid på sine telefoner, nettbrett og datamaskiner. At de klarer å skvise ut litt ekstra batteritid med en sparemodus som i realiteten gjør om Galsxy S5 til en "dumbphone" uten fargeskjerm er ikke spesielt mye å skryte av - de fleste smarttelefonbrukere vil jo klare å slå av ting de ikke absolutt trenger og senke strømforbruket hvis det kniper om. Det er slik at wifi bør være på,hvis du bruker lokasjonstjenester. Da sparer du batteri, selv når du ikke er på wifi. Den henter grovlokasjon fra wifi Lenke til kommentar
Respwner Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Batterier er forbruksgjenstander, og det er en god grunn til at apple har gjort det så godt som umulig for forbrukere å bytte det selv. De vil at det skal kjøpes flere telefoner. Uff, da har Apple feilet totalt med min snart 7 år gamle 1. generasjons iPhone, som jeg brukte daglig i ca 5 år, og som stadig har et originalt batteri som holder i flere dager... Det er nok ikke særlig god butikk i lengden å la produktene dø forventet brukstid er over, derfor lager Apple batteri som jevnt over varer i årevis, og gir ut OS- og softwareoppdateringer til "gamle" telefonmodeller lenger enn noen andre produsenter. Etter det jeg observerer rundt meg bruker iPhone-eiere vanligvis telefonene sine i flere år enn Androidene, og det er jo ikke tvil om at hyppigere lanseringsfrekvens og manglende oppdateringer for eksisterende Android-telefoner virkelig pusher kjøpepresset på de som "vil henge med i svingene". Tviler ikke, poenget mitt var egentlig ikke at produktene til apple holder lav kvalitet for det har jeg strengt tatt ikke noe grunnlag for å påstå. Refererte mer til at det er veldig vanlig at folk kjøper en ny telefon når batteriet begynner å bli dårlig (som forøvrig også gjelder telefoner fra andre produsenter), rett og slett fordi det er denne komponenten som degraderes mest merkbart med tiden (raskest dersom batteriet oppnår høy varme under bruk). Dermed er det vanskelig å se for seg at plasseringen ikke er gjort med tanke på at folk skal kjøpe en ny telefon i stede for å bytte batteri etter et par år. Selv i tilfellet der plasseringen gir mindre varmeutvikling og lenger levetid til batteriet ville jeg heller ha valgt muligheten til å bytte dersom det var et alternativ (tenker her dersom man feks. kunne velge mellom 2 ulike iphone modeller, der kun plasseringen av batteriet var annerledes). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg