Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router og CS

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lett overalt på forumet, spurt usedvanlig mange ganger på #hardware.no, men ikke fått no skikkelig bra svar.

Jeg sitter nå på LAN hjemme hos meg for å teste den supre Catch Linjen min.

Har en SMC Router med WLAN og innebygd 4-Porters Switch av typen 2804WBR.

Vennen min og jeg vil gjerne spille CS samtidig, men av en merkelig grunn funker dette ikke.

Vi har vær vår CD-Key så det er ikke det. Men uansett går det i det hele tatt ann å spille CS samtidig? Når han spiller får ikke jeg spilt og vica versa. Det sammer skjer også hvis han spiller 1.5 så får ikke jeg spilt 1.6, så det gjelder begge versjonene.

Jeg tror, bare tror at det har noe å gjøre med router.

Noen som kan fortelle meg eventuelt hva som må gjøres og kanskje gi meg en guide? Er veldig ny innfor dette så alle svar motas med Takk!

Har sånn at jeg kan gå inn på adressen 192.168.2.1 å endre innstilinger osv.

OPPDATERING: Etter en Query var det en som spurte om vi hadde like IP-Adresser. Tenkte det var fint å få med i posten.

Ja, vi bruker samme IP så da sitter vi bak NAT. Men begge er på DMZ i Firewall så det må være noe annet.

Endret av echo221
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm.. Jeg har Slik Billion router/switch...

Der har jeg seff den ip'n jeg får av Telenor når den ringer opp, å så har hver enkel data i nettverket mitt forskjellige ip'er.

[quote] IP Address 80.213.62.38
  Gateway Address 80.213.60.0

First DNS Address 193.213.112.4

Second DNS Address 130.67.60.68

NAT Enabled  [/quote]

Min LAN ip er 192.168.1.196... Å den andre pc'n i nettverket mitt har 192.168.1.152....... Har aldri spilt 2 stk cs samtidi me disse, men en kompiss som pleie å være her har spilt samtidi på samma server.. detta funka fint.. Men Jeg har disabla firewallen.. kansje det er den som stopper deg? Ikke veet jeg.. Jeg har Enabled NAT ivertfall:P omfg. veit ikje ka jeg prata om engang jeg nå.. bare satt meg ned å skreiv ett innlegg :p
Lenke til kommentar
Ja, vi bruker samme IP så da sitter vi bak NAT. Men begge er på DMZ i Firewall så det må være noe annet.

Det kan vel kun være en maskin i DMZ, hva med og åpne rett port i routeren?

Da skal dere begge kunne spille, finnes mange gode guider om dette på Google.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...