Tømmerås Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Jeg har vært uheldig å fått sølt væske over min macbook air (mid 2013) og i den forbindelse så lurer jeg på om det finnes noen overgang til usb som kan kobles til mac sin ssd, mener det er pcie??? Jeg har noen viktige filer på den disken..... Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 14. august 2014 Forfatter Del Skrevet 14. august 2014 Nei, har nå lett i det vide og det breie på nettet og det ser ikke ut til at det finnes usb til mini pcie adapter, men noen sier det kommer snart. Jeg får bare vente til jeg har råd til å kjøpe nytt "hovedkort" til maskinen så gir jeg den i julegave til kjerringa, har allerede kjøpt meg ny macbook pro retina Lenke til kommentar
Mutta Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 (endret) Nei, dessverre finnes det ikke for øyeblikket noen pci-e ssd til usb adapter. Men du nevnte at du kjøpte en ny pro retina? De bruker samme type SSD, så du kan jo forsøke å midlertidig bytte ssdene. Vil anbefale å boote opp med siste osx fra en ekstern disk fremfor SSDen dersom OSet som var på din air er en tidligere versjon enn den nye retina maskinen kom med. Du får da tilgang til alle data og kan kopiere det ut. Du behøver bare en pentalobeskrutrekker og torx 5 eller 6. Vær sykt forsiktig og ikke rør/kom borti/punkter battericellene ettersom de ikke lenger har noen beskyttelse (bunnplaten er beskyttelsen). Føler du deg ikke trygg så vet jeg at autoriserte apple verksteder kan hjelpe deg. Endret 18. august 2014 av Mutta Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Jeg har overgang fra de SSD'ene til USB, jeg. Så det finnes. Bruker den til akkurat denne type oppgaver i jobbsammenheng. Lenke til kommentar
Mutta Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Jeg har overgang fra de SSD'ene til USB, jeg. Så det finnes. Bruker den til akkurat denne type oppgaver i jobbsammenheng. Sikker på at det ikke er til de SATA baserte SSDene? (2010-2012 modellene). Hva heter den typen du har? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Yes, har brukt den på min 2013 Retina. Den er fra OWC, lurer på om den heter Envoy Pro... Lenke til kommentar
Mantaturbo Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 http://eshop.macsales.com/item/OWC/MAU3ENVOYPRO/ Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 19. august 2014 Forfatter Del Skrevet 19. august 2014 Har allerede prøvd ssd´en i min pro, men vil ikke boote. Kommer bare opp en mappe med et spørsmålstegn. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Kan være at den er defekt, men det er vel verdt forsøket å prøve med et usb-adapter? Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 (endret) Har nå fått reddet dataene fra Macbook Air disken, gjorde som "Mutta" anbefalte, installerte OSX på en ekstern disk og satte Air disken inn i Macbook Pro og bootet fra den eksterne, og vips hadde jeg tilgang til alle data. Tusen takk Endret 27. august 2014 av Tømmerås Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå