ToyotaCorolla Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Jeg har min Toyota Corolla stasjonsvogn 2004 1.6 sol aut. på verksted for å bytte bakre bremseklosser og skiver. De ringte meg akkurat å sa at jeg i tillegg er nødt til å bytte bremsecaliper på den ene siden da den var/ble ødelagt ved demontering, hvis ikke ville den ikke være trygg å kjøre. Det øker også prisen på jobben fra 4000 til 6000. Ettersom jeg ikke kan noe om bil lurer jeg på om noen vet om dette er noe som skjer titt og ofte eller om det er noe som har gått galt ved demontering/jeg blir "lurt"? Skal hente bilen om 1 time, så setter pris på alle svar Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Du må få noe bedre info om hvorfor den er ødelagt. Hvis det f.eks var en fastrustet skrue som røk, så er vel status at caliper ikke lot seg demontere i hel tilstand, og du måtte uansett betale for en ny. Men jeg er ingen bilmekaniker ... Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 10 år gammel bil... Jo, slikt som dette kan skje, så det høres ikke usannsynlig ut. Jeg ville ikke ha kranglet så voldsomt på denne... Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Hvor lenge har du eid denne bilen? Hatt noen andre problemer med den? Du blir nok ikke lurt. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 (endret) Jeg har demontert en del slikt, og skruer som knekker er ikke noe nytt.Da må hele caliperen byttes. De forsøker ikke å lure deg. De har ikke gjort noe feil. Noen ganger må man simpelthen bytte litt mer enn man trodde, fordi alt ikke er i perfekt stand på en 10 år gammel bil.. Endret 14. august 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå