SelvesteOdin79 Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 er det noen som kan hjelpe meg med en enkel oversiktlig guid for hvordan jeg rooter å legger inn custom rom av kitkat 4.4.4 på min s4 + ?? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Har du vært borti dette i det hele tatt? Vet du hvordan du rebooter til recovery osv? Først av alt. Root telefonen Så kan du se etter custom ROM's av KitKat 4.4.4 HER: http://forum.xda-developers.com/galaxy-s4/i9500-develop Bare finn noen der det står i tittelen "kitkat" eller kanskje 4.4.4 så du får riktig. Der pleier det alltid å følge med en installasjonsguide. I tillegg bør du se at custom ROM'en er markert som STABLE og se til at bugsene ikke er for mange/ingen.Denne siden hjelper deg med betydningen av ord du vil støte på, men det er bare til å spørre videre her. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Hvis du har 4.3 eller nyere allerede på telefonen din så har du også Knox. Du vil trolig ikke trippe knox flagget om du rooter på riktig måte, men du vil få Knox = 1 om du legger inn custom recovery. Dette betyr at garantien ryker på telefonen din. Så husk at custom ROM = 0 garanti etterpå. Lenke til kommentar
Melanzana Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Link til custom ROMs: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2701681 Siden du har 4g+ så er det i9506 og ikke den vanlige i9505, og den er det desverre ikke utviklet så mye til.. Så ikke så mange spennende custom ROMs å velge i igrunn..! Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Hvis du skal installere CyanogenMod, er ikke STABLE et must. Snapshot er mer enn nok stabilt(sikkert det eneste tilgjengelig også) Lenke til kommentar
SelvesteOdin79 Skrevet 15. august 2014 Forfatter Del Skrevet 15. august 2014 er kjent med root av tlf ja, men vet at gt i 9506 er litt mindre Rom å velge blant . kjører 4.4.2 kitkat på denne nå. men har lyst på en mer clean å bedre android.. Lenke til kommentar
candi Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 er kjent med root av tlf ja, men vet at gt i 9506 er litt mindre Rom å velge blant . kjører 4.4.2 kitkat på denne nå. men har lyst på en mer clean å bedre android.. Den beste måten er å opprette en bruker å lese seg opp på dette på XDA Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Towelroot- cwr - flash rommet enkelt og greit. Trigger ikke knox( hvertfall på note 3 jeg bruker) Lenke til kommentar
raysv Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Hvis du har 4.3 eller nyere allerede på telefonen din så har du også Knox. Du vil trolig ikke trippe knox flagget om du rooter på riktig måte, men du vil få Knox = 1 om du legger inn custom recovery. Dette betyr at garantien ryker på telefonen din. Så husk at custom ROM = 0 garanti etterpå. 0 garanti er vel ikke helt korrekt, så vidt jeg vet i norge så kan di ikke nekte deg garanti for de du har lagt inn custom rom eller roota en telefon, i såfall må de bevise at det er det som har forårsaket feilen. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Towelroot- cwr - flash rommet enkelt og greit. Trigger ikke knox( hvertfall på note 3 Normalt sett så trigger ikke towelroot knox, men å flashe CWR eller noen andre custom recoveries vil gjøre det. Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Hvis du har 4.3 eller nyere allerede på telefonen din så har du også Knox. Du vil trolig ikke trippe knox flagget om du rooter på riktig måte, men du vil få Knox = 1 om du legger inn custom recovery. Dette betyr at garantien ryker på telefonen din. Så husk at custom ROM = 0 garanti etterpå. 0 garanti er vel ikke helt korrekt, så vidt jeg vet i norge så kan di ikke nekte deg garanti for de du har lagt inn custom rom eller roota en telefon, i såfall må de bevise at det er det som har forårsaket feilen. Selvfølgelig kan de nekte deg garanti. Tror du tenker på reklamasjon? Lenke til kommentar
raysv Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Hvis du har 4.3 eller nyere allerede på telefonen din så har du også Knox. Du vil trolig ikke trippe knox flagget om du rooter på riktig måte, men du vil få Knox = 1 om du legger inn custom recovery. Dette betyr at garantien ryker på telefonen din. Så husk at custom ROM = 0 garanti etterpå. 0 garanti er vel ikke helt korrekt, så vidt jeg vet i norge så kan di ikke nekte deg garanti for de du har lagt inn custom rom eller roota en telefon, i såfall må de bevise at det er det som har forårsaket feilen. Selvfølgelig kan de nekte deg garanti. Tror du tenker på reklamasjon? Ja, dårlig formulert av meg, var reklamasjonen jeg snakker om. Poenget mitt var bare å få frem at brukeren i norge ikke står på barbakke selvom du tripper knox siden den lovfesta reklamasjonen gir deg det garantien gir deg. Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Det er korrekt Men om du sender den inn og feilen skyldes software så er Samsung sine rutiner hovedkort-bytte. Så det blir dyrt Lenke til kommentar
raysv Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Det er korrekt Men om du sender den inn og feilen skyldes software så er Samsung sine rutiner hovedkort-bytte. Så det blir dyrt Hvis samsung bytter hovedkort grunnet en software feil, for så og fakturere deg for deg innenfor reklamasjonsfristen så er jeg ganske overbevist om at du har en ganske så god sak mot de og at det er en regning du aldri må betale. Lenke til kommentar
SelvesteOdin79 Skrevet 18. august 2014 Forfatter Del Skrevet 18. august 2014 Towelroot- cwr - flash rommet enkelt og greit. Trigger ikke knox( hvertfall på note 3 jeg bruker) towelroot er ikke støttet tlf enda på min s4 Lenke til kommentar
SelvesteOdin79 Skrevet 26. august 2014 Forfatter Del Skrevet 26. august 2014 Towelroot- cwr - flash rommet enkelt og greit. Trigger ikke knox( hvertfall på note 3 jeg bruker) towelroot er ikke støttet tlf enda på min s4 samma her .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå