veldig uvitende Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Hva gjør jeg nå? Som om motivasjonen min ikke var dårlig nok fra før, så må jeg nå mest sannsynlig velge et annet fag over to år i samme blokka som ikke interesserer meg i det hele tatt?? Hvem skal jeg ta det opp med, og tror dere de kan klare å presse meg inn i en klasse om jeg syter litt? Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Det er bare å sende drøsseivs med mail, til du får det som du vil. De pleier ikke å være så firkanta. På skolen f.eks, har de presset inn 34 elever i biologiklassen. Det er med andre mulig hvis du står på. Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 14. august 2014 Forfatter Del Skrevet 14. august 2014 Det er bare å sende drøsseivs med mail, til du får det som du vil. De pleier ikke å være så firkanta. På skolen f.eks, har de presset inn 34 elever i biologiklassen. Det er med andre mulig hvis du står på. Oi oi! Vil helst snakke med noen face to face tho, hjelper det å gå til rådgiver? Eller avdelingsleder for realfag kanskje? Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Si at du vurderer å slutte. Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Det er bare å sende drøsseivs med mail, til du får det som du vil. De pleier ikke å være så firkanta. På skolen f.eks, har de presset inn 34 elever i biologiklassen. Det er med andre mulig hvis du står på. Oi oi! Vil helst snakke med noen face to face tho, hjelper det å gå til rådgiver? Eller avdelingsleder for realfag kanskje? Mener du å snakke med noen face to face nå som det er sommerferie? Mail pleier som oftest å funke... Hvis du absolutt vil snakke med noen face to face så hadde jeg snakket med rådgiver og avdelingsleder, fordi de som oftest samarbeider om å lage disse programfaggruppene/timeplanene. Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 14. august 2014 Forfatter Del Skrevet 14. august 2014 Det er bare å sende drøsseivs med mail, til du får det som du vil. De pleier ikke å være så firkanta. På skolen f.eks, har de presset inn 34 elever i biologiklassen. Det er med andre mulig hvis du står på. Oi oi! Vil helst snakke med noen face to face tho, hjelper det å gå til rådgiver? Eller avdelingsleder for realfag kanskje? Mener du å snakke med noen face to face nå som det er sommerferie? Mail pleier som oftest å funke... Hvis du absolutt vil snakke med noen face to face så hadde jeg snakket med rådgiver og avdelingsleder, fordi de som oftest samarbeider om å lage disse programfaggruppene/timeplanene. Nei, når skolen begynner på mandag, selvsagt. Hvor sannsynlig er det at de gidder å bry seg egentlig? Tror faget er ganske populært, og snittet mitt var ikke allverden å skryte av Lenke til kommentar
Voli Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Hvilket fag er det snakk om? Har du fått andre alternativer? Ellers er det bare som du sier å dra til skolen og snakke med rådgiver o.l. nå eller når skolen begynner. Pleier å ordne seg Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 14. august 2014 Forfatter Del Skrevet 14. august 2014 Hvilket fag er det snakk om? Har du fått andre alternativer? Ellers er det bare som du sier å dra til skolen og snakke med rådgiver o.l. nå eller når skolen begynner. Pleier å ordne seg IT :S Har ikke fått andre alternativer nei, men ser for meg at det blir rettslære, noe jeg absolutt ikke har lyst å ha. Da må jeg isåfall bytte linje fra realfag til ssø, noe som blir bare rot. Frykter de ser på meg som en elendig elev, og er redd det svekker sjansene mine for å få det jeg vil ha enda mer?? Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 (endret) Nei, når skolen begynner på mandag, selvsagt. Hvor sannsynlig er det at de gidder å bry seg egentlig? Tror faget er ganske populært, og snittet mitt var ikke allverden å skryte av På min skole tar de alle elever seriøst, enten de er de flinkeste, eller de som ikke er så skoleflinke, eller sliter med sosiale problemer eller er en av de mest populære i klassen. Vil tippe dette burde være standard på alle skoler, så du taper ikke noe på å spørre. Allikevel ville jeg sendt mail nå, da rådgivere/avdelingsledere som oftest er på jobb nå. Dette vil de da sette pris på, fordi de ønsker å ha alt klart før skolestart. Fortell dem at du er bekymret ovenfor å ha et fag som ikke motiverer deg, som igjen vil da kunne påvirke karakteren og snittet og forhindre at du kommer inn på det du vil når det gjelder høyere utdanning. Ja, en karakter ha svævrt mye å si. Har erfaring selv med å bytte fag, så bare send mail om det er noe mer du lurer på. Endret 15. august 2014 av Quote Fjernet siteringspyramide. Quote, mod. Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 14. august 2014 Forfatter Del Skrevet 14. august 2014 (endret) På min skole tar de alle elever seriøst, enten de er de flinkeste, eller de som ikke er så skoleflinke, eller sliter med sosiale problemer eller er en av de mest populære i klassen. Vil tippe dette burde være standard på alle skoler, så du taper ikke noe på å spørre. Allikevel ville jeg sendt mail nå, da rådgivere/avdelingsledere som oftest er på jobb nå. Dette vil de da sette pris på, fordi de ønsker å ha alt klart før skolestart. Fortell dem at du er bekymret ovenfor å ha et fag som ikke motiverer deg, som igjen vil da kunne påvirke karakteren og snittet og forhindre at du kommer inn på det du vil når det gjelder høyere utdanning. Ja, en karakter ha svævrt mye å si. Har erfaring selv med å bytte fag, så bare send mail om det er noe mer du lurer på. Tusen takk, tror jeg skal gjøre det! Endret 15. august 2014 av Quote Fjernet siteringspyramide. Quote, mod. Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 (endret) Tusen takk, tror jeg skal gjøre det! Bare hyggelig! Har du sendt mail? Endret 15. august 2014 av Quote Fjernet siteringspyramide. Quote, mod. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Moderatormelding Husk å unngå siteringspyramider. Det er unødvendig å sitere veldig mange svar i ett og samme innlegg. Kommentering av moderering tas på PM, ikke her i tråden. Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 Bare hyggelig! Har du sendt mail? Sendte mail for noen dager siden, ja! Det virker ikke som rådgiveren har sett den da, så jeg får heller møte opp på kontoret hennes imorgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå